غول لیگ برتر پست تبریک به بازیکن سابق روس – اخبار RT World را حذف کرد

باشگاه فوتبال آرسنال انگلیس توئیتی خطاب به آندری آرشاوین را پس از اعتراض فعالان طرفدار اوکراین حذف کرد.

باشگاه فوتبال انگلیس آرسنال تبریک تولد خود را به آندری آرشاوین بازیکن سابق تیم ملی روسیه که ملیت روسیه است، پس زد. پیام اصلی به سرعت توسط کاربران توئیتر طرفدار اوکراین مورد توجه قرار گرفت.

توییتی که این تیم در روز دوشنبه منتشر کرد، کلیپی از ستاره روسی در اوج دوران حرفه‌ای خود در آرسنال را نشان می‌دهد و به شرح زیر است: “با آرزوی روزهای عالی، آندری.”

وینگر سابق که 42 ساله شد، از سال 2009 تا 2012 برای این باشگاه بازی کرد و در مجموع 144 بازی در زمین بازی انجام داد.

با این حال، کاربران طرفدار اوکراین به شدت از آرسنال انتقاد کردند و تاکید کردند که تبریک به بازیکن روس نامناسب است. منتقدان خاطرنشان کردند که آرشاوین مهمان دائمی تلویزیون دولتی روسیه است.

یکی از کاربران اظهار داشت که سال گذشته، بازیکن سابق گفته بود که در ارتش روسیه مقابل اوکراین خدمت خواهد کرد “در صورت سربازی اجباری.”

حساب فوتبال اوکراین @ZoryaLondonsk نیز به نوبه خود اظهار داشت که چنین است یک هفته دیگر… و یک باشگاه دیگر خود را در یک رسوایی رسانه های اجتماعی شامل «خوشبختی» نسبت به یک روسی انداخته است.»

آرسنال در نهایت تسلیم شد و توییت را در میان واکنش‌ها حذف کرد.

بیشتر بخوانید:
مقامات تنیس جوکوویچ را به خاطر پیام کوزوو تنبیه نمی کنند

آرشاوین در اکتبر گذشته در پاسخ به سوالی از سوی رسانه روسی اسپورت 24 در مورد اینکه اگر به عنوان بخشی از بسیج در این کشور فراخوانده شود، چه کاری انجام خواهد داد، گفت: “به اداره کارگزینی می رود.”

“من می دانم که برخی رفته اند، فرار کرده اند – من مطمئناً فرار نخواهم کرد.” این فوتبالیست افزود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: