عمران خان امروز به دنبال وثیقه پیش از بازداشت است، بیرون از دادگاه اسلام آباد سخنرانی کنید

عمران خان امروز به دنبال وثیقه پیش از بازداشت است، بیرون از دادگاه اسلام آباد سخنرانی کنید

عمران خان روز سه شنبه در پرونده القادر تراست بازداشت شد (پرونده)

اسلام آباد:

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، قرار است روز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی برای قرار وثیقه پیش از بازداشت در دادگاه عالی اسلام‌آباد حاضر شود، زیرا حزب او از برگزاری تجمعی به این مناسبت خبر داده و از پیروانش خواسته است تا برای آدرس او در نزدیکی دادگاه جمع شوند.

آقای خان روز سه‌شنبه در پرونده القادر تراست توسط مقامات به دنبال دستور دفتر ملی پاسخگویی (NAB) برای تحقیق در مورد فساد ادعایی زمانی که در ساختمان IHC حضور داشت، دستگیر شد.

IHC دستگیری او را تایید کرد اما دادگاه عالی روز پنجشنبه زندان او را باطل اعلام کرد و اعلام کرد که هیچ کس را نمی توان از داخل دادگاه دستگیر کرد و دستور آزادی او را صادر کرد زیرا به پلیس دستور داد تا او را در حمایت دادگاه عالی نگه دارد و او را در ساعت 11 صبح به دادگاه عالی معرفی کند. .

دیوان عالی کشور می‌گوید: «نحوه اجرای حکم بازداشت صادره از سوی رئیس اداره حسابرسی ملی مورخ 1392/01/05 در پرونده القادر تراست در محوطه دادگاه عالی اسلام‌آباد علیه خواهان باطل و غیرقانونی است.» در دستورات کتبی خود که اواخر شب صادر شد، گفت.

پیش از این در طول جلسه، دادگاه خاطرنشان کرد که از آنجایی که آقای خان برای تأمین وثیقه پیش از بازداشت در این پرونده به دادگاه عالی که در آن حضور داشت تسلیم شده بود، کل روند باید از همان نقطه ای شروع شود که با دستگیری وی متوقف شد.

در این بیانیه آمده است: «خواهان به منظور رسیدگی به دادخواست کتبی وی که برای اعتراض به دادخواست NAB علیه وی در پرونده القادر تراست ارائه شده است، فردا یعنی ساعت 11:00 صبح به دادگاه عالی اسلام آباد معرفی می شود. سفارشات

همچنین به آقای خان دستور داد که از تصمیم دادگاه عالی در مورد درخواست های خود پیروی کند.

«این حکم (دیوان عالی کشور) تا زمان ارائه خواهان در دادخواست کتبی فوق الذکر فردا یعنی ساعت 11:00 صبح به دیوان عالی کشور به قوت خود باقی است و مشمول هر دستوری است که از دیوان عالی صادر شود. “دادگاه عالی گفت.

در همین حال، حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری آقای خان در پیامی از پیروان خود خواست تا ساعت 10 صبح به منطقه G-13 که فاصله چندانی با IHC نیست، برای آدرس آقای خان برسند، به این معنی که رهبر حزب قصد دارد یک سخنرانی قبل از حضورش در دادگاه زیرا مطمئن نبود که آیا دادگاه عالی به او تسکین می دهد یا خیر.

دادگاه عالی همچنین به پلیس اسلام آباد دستور داد تا اقدامات لازم را برای امنیت نخست وزیر سابق انجام دهد.

پیشتر در بیانیه خود در دادگاه عالی، آقای خان از پیروان خود خواسته بود که پس از دو روز خشونت گسترده که شاهد خرابکاری، آتش‌سوزی و خونریزی بود، صلح‌آمیز بمانند و نگرانی‌ها را در مورد جنگ داخلی در کشور برانگیخت.

پس از مداخله دادگاه عالی در پرونده دستگیری، ظاهر آرامش در کشور برقرار شد، اما صلح دائمی به سرنوشت نهایی جناب خان بستگی دارد که با پرونده‌های متعددی روبه‌رو می‌شود و برای تأمین وثیقه از این دادگاه به دادگاه دیگر می‌رود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)