بلینکن توضیح می دهد که چرا ایالات متحده موشک های دوربرد به اوکراین نمی فرستد – اخبار RT World

دیپلمات ارشد واشنگتن مدعی شد که ایالات متحده در عوض چیزهای دیگری را “به طور منحصر به فرد در اختیار اوکراین” قرار می دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت، واشنگتن تمایلی به پیروی از الگوی بریتانیا و تحویل موشک های دوربرد به اوکراین تا حدی به دلیل نگرانی در مورد آموزش و نگهداری ندارد. بیانیه وی پس از آن بیان شد که بریتانیا تأیید کرد که موشک های کروز Storm Shadow را به کی یف می دهد که می تواند اهدافی را در فاصله بیش از 250 کیلومتری (155 مایلی) هدف قرار دهد.

کشورهای مختلف بسته به ظرفیت های خود کارهای متفاوتی انجام خواهند داد. بلینکن به PBS NewsHour گفت که ایالات متحده چنین کرده است از طریق این فرآیند، مواردی را به طور منحصر به فرد در اختیار اوکراین قرار داد.

با این حال، او پیشنهاد کرد که واشنگتن باید مطمئن باشد که اوکراینی‌ها به خوبی آموزش دیده و واجد شرایط لازم برای کنترل سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر هستند. “اگر آنها ندانند چگونه از آن استفاده کنند، فایده چندانی نخواهد داشت.” پلک زد بحث کرد. “اگر آنها نمی دانند چگونه آن را حفظ کنند، شما آن را به آنها می دهید، در عرض هفت روز از بین می رود.”

در ماه مارس، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که ایالات متحده موشک های ATACMS با برد 190 مایل (305 کیلومتر) را به اوکراین نمی فرستد زیرا این اقدام ذخایر پنتاگون را کاهش می دهد.

در همان زمان، بلینکن اطمینان داد که ایالات متحده و متحدانش هستند “کار کردن به معنای واقعی کلمه هر روز” با کیف اگر خلأهایی وجود داشته باشد، اگر کمبودهایی وجود داشته باشد، به ما خواهند گفت و ما تمام تلاش خود را برای بهبود آنها انجام خواهیم داد.» او اضافه کرد.


بریتانیا تحویل موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که موشک‌های طوفان سایه این کار را خواهند کرد به اوکراین اجازه دهید نیروهای روسیه مستقر در خاک اوکراین را عقب براند.»

مقامات اوکراینی بارها گفته‌اند که موفقیت ضدحمله برنامه‌ریزی‌شده علیه نیروهای روسیه تا حد زیادی به تحویل سلاح‌های سنگین بستگی دارد. میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا، این هفته گفت که می‌توان از موشک‌های دوربرد برای حمله به کریمه روسیه استفاده کرد، زیرا کی‌یف آن را سرزمینی غیرقانونی اشغال شده می‌داند. شبه جزیره پس از کودتای 2014 در کیف به ترک اوکراین و پیوستن به روسیه رای داد.

روسیه هشدار داده است که تحویل تسلیحات اعضای ناتو را بالفعل به مشارکت مستقیم در درگیری تبدیل کرده است. دیمیتری پکسوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت که ارتش کشورش کشف خواهد کرد “پاسخ مناسب” به موشک های طوفان سایه.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: