عمران خان ادعا می کند که نقشه قتل، بدون دستشویی که پس از دستگیری در آن نگهداری می شود

عمران خان ادعا می کند که نقشه قتل، بدون دستشویی که پس از دستگیری در آن نگهداری می شود

عمران خان رهبری حزب مخالف پاکستان تحریک انصاف را بر عهده دارد. (فایل)

وکلای عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان، پس از دستگیری وی در یک پرونده فساد که موجب اعتراضات گسترده در سراسر کشور شد، ادعا کرده اند که توطئه ای برای کشتن او در زندان وجود داشته است. وکلای او ادعا کردند که او شکنجه شد و وعده های غذایی او با انسولین آغشته به حمله قلبی شد.

این بازیکن کریکت که به سیاستمداری تبدیل شده و ریاست حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان را بر عهده دارد، ادعا کرد که برای ایجاد حمله قلبی آهسته به او آمپول تزریق شده و اجازه استفاده از دستشویی را نداشته است. وکلای او پس از یک ساعت ملاقات با او گفتند که او همچنین از درد قفسه سینه شکایت داشت.

دستگیری آقای خان در روز سه شنبه توسط دادگاه عالی پاکستان “غیرقانونی” خوانده شده و دستور آزادی فوری وی را صادر کرده است. او امروز در دادگاه عالی اسلام آباد حاضر خواهد شد تا وثیقه پیش از بازداشت را بخواهد و حتی در خارج از دادگاه حامیان خود را خطاب قرار دهد.

او در بازداشت دفتر ملی پاسخگویی (NAB) است.

او گفت: “این تلاشی برای کشتن او است. او گفت که به او اجازه نمی دهند بخوابد. او را در یک اتاق کثیف بدون توالت یا تخت نگهداری می کردند. از زمانی که او را در ساعت 3 صبح به خطوط پلیس آوردند، چیزی برای خوردن به او ندادند.” به گزارش خبرگزاری انی، وکلای وی به رسانه ها گفتند.

آنها گفتند که آقای خان، ستاره سابق کریکتینگ که همچنان در پاکستان محبوبیت دارد، از مردم خواست برای بازگرداندن حاکمیت قانون به مبارزه ادامه دهند.

اتهامات توطئه قتل بیش از یک ماه پس از آن مطرح شد که رعنا صنا الله، وزیر پاکستان گفته بود “یا عمران خان یا ما به قتل می رسیم.” آقای خان همچنین از یک حمله مسلحانه در تجمعی در نوامبر گذشته جان سالم به در برد.

دادگاه عالی دیروز از بازداشت آقای خان از دادگاهی که برای حضور در یک پرونده آمده بود انتقاد کرد و گفت که نمی توان شخص را از محل دادگاه بدون اجازه سردفتر دستگیر کرد.

دستگیری آقای خان در پرونده القادر تراست به دنبال ماه‌ها بحران سیاسی در پاکستان و ساعاتی پس از سرزنش ارتش قدرتمند پاکستان وی به اتهام طرح قتل توسط یک افسر ارشد صورت می‌گیرد.

هواداران او با اعتراض پاسخ دادند و خانه یکی از فرماندهان سپاه را در لاهور به آتش کشیدند. آنها همچنین مقر فرماندهی ارتش در راولپندی را محاصره کردند.

چندین سیاستمدار در گذشته در پاکستان زندانی شده اند که حداقل با سه کودتا توسط ارتش روبرو شده است.