عمران خان ادعا می کند که ارتش پاکستان می خواهد من را “برای 10 سال آینده” در زندان نگه دارد.

عمران خان مدعی است که نظامیان پاکستان می خواهند من را

دستگیری عمران خان توسط تکاوران پاکستان باعث ناآرامی در پاکستان شد.

لاهور:

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان روز دوشنبه مدعی شد که دستگاه نظامی قدرتمند این کشور قصد دارد او را تا 10 سال آینده تحت اتهامات فتنه انگیزی در زندان نگه دارد.

رئیس تحریک انصاف پاکستان در یک سری توئیت در ساعات اولیه روز دوشنبه گفت: “بنابراین اکنون طرح کامل لندن به پایان رسیده است. آنها با بهانه خشونت در زمانی که من در زندان بودم، نقش قاضی را بر عهده گرفتند. اکنون نقشه این است که با زندانی کردن بوشرا بیگم (همسر خان) و استفاده از قانون فتنه، مرا تحقیر کنند تا ده سال آینده مرا در داخل خانه نگه دارند.» این توئیت ها پس از آن منتشر شد که خان نشستی با رهبران حزب تحریک انصاف در محل اقامت خود در لاهور برگزار کرد.

این رهبر 70 ساله که در بیش از 100 پرونده به وثیقه محکوم شده است، ادامه داد: “برای اطمینان از عدم واکنش عمومی، آنها دو کار انجام داده اند – اول وحشت عمدی نه فقط بر روی کارگران تحریک انصاف، بلکه بر سر آنها ایجاد می شود. در مورد شهروندان عادی نیز. وی گفت: هرگز حرمت چادر و چاردواری به گونه ای که توسط این “جنایتکاران” انجام می شود، نقض نشده است.

“این یک تلاش عمدی برای ایجاد ترس در مردم است که وقتی فردا برای دستگیری من بیایند، مردم بیرون نخواهند آمد. و فردا دوباره خدمات اینترنتی را متوقف می کنند و رسانه های اجتماعی را (که فقط تا حدی باز است) ممنوع می کنند. او گفت، همین‌طور که صحبت می‌کنیم، خانه‌ها را می‌شکنند و پلیس با شرمندگی زنان خانه‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهد.»

خان در پیام خود خطاب به مردم پاکستان گفت: پیام من به مردم پاکستان؛ من تا آخرین قطره خونم برای حقیقی آزادی خواهم جنگید، زیرا برای من مرگ ارجح است تا به بردگی این دسته از کلاهبرداران.

«از همه مردمم می‌خواهم که به یاد داشته باشند که ما عهد کرده‌ایم الی الله‌ها، که در برابر هیچ‌کس جز یکتا (خدا) سر تعظیم فرود نیاوریم. کشورهایی که در آن بی عدالتی وجود دارد و قانون جنگل حاکم است، برای مدت طولانی زنده نمی مانند.”

خان روز شنبه پس از اینکه ساعت ها خود را در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) حبس کرد، به دلیل ترس از دستگیری مجدد، علیرغم اعطای وثیقه در روز جمعه، به خانه خود در لاهور بازگشت.

IHC به خان وثیقه اعطا کرد و مقامات را از دستگیری او در تمام پرونده‌های ثبت شده علیه او پس از 9 مه منع کرد و از او خواست برای تسکین بیشتر در 15 می به دادگاه عالی لاهور مراجعه کند.

خان همچنین گفت که “درام” JUI-F که در خارج از دادگاه عالی انجام می شود، تنها برای یک هدف است – این که رئیس دادگاه پاکستان را تحت فشار قرار دهد تا او طبق قانون اساسی حکمی صادر نکند.

او گفت: «پاکستان قبلاً شاهد چنین حمله وقیحانه ای به دادگاه عالی بوده است، زمانی که در سال 1997 جنایتکاران PMLN به طور فیزیکی به آن حمله کردند و یکی از معتبرترین روسای دادگستری سجادعلی شاه را برکنار کردند.

دستگیری خان توسط تکاوران پاکستان در ساختمان IHC سه شنبه گذشته باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت و منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تاسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.

برای اولین بار در تاریخ این کشور، معترضان سنگرها را شکستند و وارد مقر ارتش (GHQ) در راولپندی شدند و همچنین خانه فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی توسط پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)