اردوغان سخنرانی «پیروزی» – RT World News

رهبر ترکیه گفت که همچنان امیدوار است از دور دوم دوری دور شود، اما “اراده ملی” را می پذیرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بامداد دوشنبه از بالکن مقر حزبش در آنکارا در جمع حامیانش سخنرانی کرد و گفت که به پیروزی در دور اول اعتقاد دارد، اما برخلاف مخالفانش صبورانه منتظر اعلام نتایج نهایی خواهد بود. .

ما معتقدیم که می توانیم در این دور به بالای 50 درصد برسیم. اردوغان اندکی پس از ساعت 2 بامداد در سخنرانی خود ضمن اذعان به آن مدعی شد نتایج رای گیری داخلی و خارجی به زمان نیاز دارد.

“اما مسلماً ما مانند کسانی نیستیم که سعی می کنند ملت را فریب دهند … با ایجاد تصویری که در آن بسیار عقب هستند اما می گویند آنها جلوتر هستند.” او اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، با بیش از 97 درصد شمارش آرا، پیشتازی راحت اردوغان در ابتدا به 49.4 درصد کاهش یافته است – درست کمتر از 50 درصد اکثریت لازم برای اجتناب از دور دوم انتخابات، در حالی که کیلیچداراوغلو او 45 درصد را به دست آورده است.


مخالفان ترکیه مدعی شدند شمارش آرا «دستکاری» است

ما هنوز نمی دانیم که آیا انتخابات در دور اول به پایان رسیده است یا نه… اگر ملت ما برای دور دوم انتخاب کرده است، این نیز خوش آمدید. وی با بیان این مطلب گفت ما در طول زندگی سیاسی خود، بدون استثنا، همیشه به تصمیم اراده ملی احترام گذاشته ایم.

رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و رقیب اصلی اردوغان، کمال قلیچداراوغلو، پیش از این حزب حاکم عدالت و توسعه (AK) را متهم کرده بود. “مسدود کردن اراده ترکیه” با درخواست بازشماری و متوقف کردن راستی‌آزمایی کامل نهایی نتایج. سینان اوگان، نامزد خارجی نیز با ادعاهایی که اردوگاه او دارد، وارد عمل شد شنیده ام که دستکاری هایی در روند شمارش آرا در خارج از کشور انجام شده است.

شورای عالی انتخابات هنوز شمارش را نهایی و نتایج رسمی را اعلام نکرده است. در حالی که بیش از 99 درصد از آرای داخلی شمارش شده است، بیش از نیمی از آرای صادر شده در خارج از کشور تا اوایل صبح دوشنبه هنوز جمع آوری نشده بود. اگر هیچ کاندیدایی حداقل نیمی از آرا را به دست آورد، دور دوم انتخابات در 28 می برگزار می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: