اپوزیسیون اردوغان را به سرکوب شمارش آرا متهم می کند – RT World News

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از نهاد ملی انتخابات خواسته است تا اقدام کند. “مسئولانه” و نتایج رای گیری را منتشر کرد و مدعی شد که حزب حاکم عدالت و توسعه (AK) رئیس جمهور اردوغان همچنان به امر اجتناب ناپذیر اعتراض می کند.

ملت عزیزم با اعتراض های مکرر به صندوق هایی که رای بالاتری داریم جلوی نظام را می گیرند. قلیچداراوغلو یکشنبه شب در مقر حزب خود در آنکارا به خبرنگاران گفت.

“شما نمی توانید از طریق اعتراضات از اتفاقاتی که رخ خواهد داد جلوگیری کنید. اجازه نخواهیم داد که یک واقعیت انجام شده باشد.» به گزارش الجزیره، وی افزود.

در این میان، سینان اوگان، نامزد خارجی مدعی شد که اردوگاه او چنین کرده است شنیده ام که دستکاری هایی در روند شمارش آرا در خارج از کشور انجام شده است.

ما اجازه نخواهیم داد که با دستکاری در آرای خارجی یک امر محقق شود. به محیط استرس وارد نکنید. این تا دور دوم است.» اوگان توییت کرد.

احمد ینر، رئیس شورای عالی انتخابات، اتهامات اپوزیسیون مبنی بر به تاخیر انداختن نتایج را رد کرد و اوایل روز یکشنبه گفت که داده ها وارد سیستم شده و با رسانه ها و احزاب سیاسی به اشتراک گذاشته می شود. “فورا”


اردوغان اکثریت را با شمارش آرا از دست داد - رسانه ها

هیئت انتخاباتی هنوز شمارش را نهایی و نتایج رسمی را اعلام نکرده است، اما اگر هیچ نامزدی حداقل نیمی از آرا را به دست آورد، دور دوم انتخابات در 28 می برگزار می شود.

به گزارش آنادولو، با بیش از 96 درصد شمارش آرا، برتری اردوغان در ابتدا به 49.4 درصد کاهش یافته است – درست کمتر از 50 درصد اکثریت لازم برای جلوگیری از دور دوم انتخابات. رقیب اصلی او، کیلیچداراوغلو، 44.9 درصد است، در حالی که سینان اوگان با 5.3 درصد در رتبه سوم قرار دارد. در حالی که اکثر آرای داخلی در حال حاضر شمارش شده است، بیشتر آرای صادر شده در خارج از کشور هنوز شمارش نشده است. این تفکیک همچنین ممکن است بسته به نحوه برخورد هیئت انتخاباتی با آرای محرم اینجه که از رقابت انصراف داده بود اما با این وجود حدود 0.5 درصد را دریافت کرده بود، تغییر کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: