عمران خان، رهبران ارشد حزب او متهم به فتنه: گزارش

عمران خان، رهبران ارشد حزب او متهم به فتنه: گزارش

دولت پاکستان برخی از فعالان جامعه مدنی را نیز به اتهام فتنه انگیزی متهم کرده است (پرونده)

اسلام آباد:

روزنامه بیزینس رکوردر چاپ پاکستان گزارش داد که دولت پاکستان همه رهبران اصلی تحریک انصاف پاکستان از جمله عمران خان، رئیس آن و همچنین برخی از فعالان جامعه مدنی را به اتهام فتنه محکوم کرده است.

به گزارش بیزینس رکوردر، تلقی کردن انتقاد از یک دولت یا سازمان های زیرمجموعه آن به عنوان فتنه، جرم خیانت به کشور، در هیچ دموکراسی فعال غیرقابل تصور است.

با این حال، در پاکستان، قانون دوران استعماری که در سال 1860 برای جرم انگاری مخالفان برای کنترل “سوژه ها” معرفی شد، پس از استقلال تا 30 مارس گذشته، زمانی که به دادخواست منافع عمومی قاضی شهید کریم از دادگاه عالی لاهور رسیدگی شد، در کتاب اساسنامه باقی ماند. (LHC) دستور کوتاهی صادر کرد و بخش 124-A قانون جزای پاکستان (PPC) را لغو کرد که می‌گوید: «هر کس با کلمات، اعم از گفتار یا نشانه‌ها یا غیره، سعی در ایجاد نفرت یا تحقیر دولت فدرال یا استانی دارد. بیزینس رکوردر گزارش داد که مجازات حبس ابد یا تا سه سال همراه با جریمه نقدی خواهد داشت.

قاضی در قضاوت 48 صفحه ای خود باید توضیح می داد که چرا وفاداری به دولت باید از وفاداری به دولت متمایز شود.

او با استثنا از سه کلیدواژه، تحقیر، نفرت و نارضایتی، که در بخش 124-الف استفاده شده است، نوشت: «به عنوان انسان، همه ما مستعد نشان دادن چنین احساساتی در مقطعی هستیم.

قاضی مشاهده کرد که بخش مورد اعتراض PPC خواستار وفاداری و وفاداری همه احزاب مخالف، اعضای آنها، شهروندان و اعضای مطبوعات نسبت به دولت فدرال یا استانی آن روز است.

این بدان معناست که هر مخالف سیاسی (حکومت) یا شهروندی که به گروهی دیگر وفادار باشد، بنابر ضرورت، نسبت به دولت فدرال یا استانی در قدرت، که «مخالف مفهوم دموکراسی و مشروطیت است» بی‌وفا خواهد بود.

دولت‌هایی که به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند، اما به‌طور عمدی یا ناخواسته به حفظ این شرط سخت ادامه می‌دهند. قاضی کریم همچنین خاطرنشان کرد که بند 124-الف در شکل کنونی آن مغایر با اصل 19 قانون اساسی مربوط به آزادی مطبوعات است که به گفته وی، نباید بر این تصور نادرست خلاصه شود که دولت وقت می تواند آزادی بیان را سرکوب کند. Business Recorder گزارش داد.

برخی از اقدامات پنهانی برای جلوگیری از زیر سوال بردن سیاست های دولت و برخی دیگر از سوی رسانه ها به کار گرفته می شود.

بخش مورد مناقشه چنان آشکارا به دنبال سرکوب مخالفان است که هرگونه اعتراض به حکم LHC ممکن است به خجالت ختم شود. یکی دیگر از آثار استعماری، حفظ نظم عمومی، که آزادانه برای دستگیری فعالان سیاسی به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراضی استفاده می‌شود، نیز باید اخراج شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)