آلمان برای سرپیچی از روسای المپیک بر سر ورزشکاران روسی – RT World News

برلین توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مبنی بر اینکه افراد باید تحت پرچم بی‌طرف شرکت کنند را دنبال نمی‌کند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان گفت که آلمان برای ورزشکاران روسی برای رویدادهایی که در این کشور برگزار می شود، ویزا صادر نمی کند، حتی اگر کمیته بین المللی المپیک (IOC) و فدراسیون های ورزشی به آنها چراغ سبز نشان دهند.

“کشورهایی که رویدادهای ورزشی بزرگ در آنها برگزار می شود، ناتوان نیستند. می‌توان کنترل کرد که آیا روس‌ها واقعاً می‌توانند از طریق فرآیند صدور ویزا شرکت کنند یا خیر. فائسر روز دوشنبه در مصاحبه ای با رسانه های متعلق به گروه رسانه ای Funke گفت.

زمانی که آلمان میزبان مسابقات بین المللی است، “ما بر این اساس عمل خواهیم کرد. ما همیشه در اینجا با یک موضع روشن عمل خواهیم کرد.» او اصرار کرد.

«پیشنهاد جنگ طلب [Russian President] پوتین یک سکوی تبلیغاتی به تمام ارزش های ورزش خیانت می کند. فائسر مدعی شد.

با این حال، وزیر ایده آلمان برای تحریم المپیک 2024 پاریس را رد کرد. در ماه‌های اخیر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از کشورها خواسته است تا در صورتی که روس‌ها اجازه شرکت در بازی‌ها را پیدا کنند، ورزشکاران را به پایتخت فرانسه اعزام نکنند.

“این به ما آسیب می رساند [German] ورزشکارانی که برای مدت طولانی برای رسیدن به این هدف تلاش کردند. فائزر گفت.


لهستان به شمشیربازی در جام جهانی پیوست

ماه گذشته، IOC مجموعه‌ای از توصیه‌ها را به فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی درباره ورزشکاران روسیه و بلاروس صادر کرد که مدت کوتاهی پس از شروع درگیری در اوکراین در فوریه گذشته از مسابقات محروم شدند.

مقامات المپیک پیشنهاد کردند که روس ها و بلاروس ها مجاز به شرکت در مسابقات خارج از کشور با پرچم بی طرف باشند، مشروط بر اینکه هیچ ارتباطی با نیروهای مسلح نداشته باشند و از عملیات نظامی مسکو ابراز حمایت نکرده باشند. این دستورالعمل ها فقط برای ورزشکاران انفرادی اعمال می شود، در حالی که تیم ها و باشگاه ها همچنان از مسابقات محروم هستند.

هفته گذشته موریناری واتانابه، رئیس فدراسیون بین المللی ژیمناستیک (FIG) از ایده بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به صحنه بین المللی حمایت کرد.

من موضع اوکراین را در بخش سیاسی درک می کنم و از آن حمایت می کنم. اما ورزش مستقل از سیاست است. ورزش باید به دنبال صلح باشد حتی زمانی که دولت ها و سربازان در حال جنگ هستند. او پافشاری کرد.

در اوایل این ماه، اتحادیه جهانی کشتی (UWW) یک جلسه فوق‌العاده برگزار کرد و به اتفاق آرا به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه داد تا طبق شرایط تعیین شده توسط IOC به مسابقات برگردند.

بیشتر بخوانید:
ویمبلدون با اکراه محرومیت روسیه و بلاروس را لغو کرد

با این حال، مسکو همچنان از توصیه ها ناراضی است و آنها را فراخوانی می کند “غیر معقول، از نظر قانونی باطل و بیش از حد.” استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه (ROC) گفته است که شرط لازم برای رقابت با پرچم بی طرف است. “نقض حقوق بشر” و نقض اصول المپیک و منشور ملل متحد.