رهبر تایوان با معاشقه با واشنگتن، نه تنها پکن، بلکه رای دهندگان خود را نیز عصبانی می کند – RT World News

چین بازی با تسای اینگ ون را تمام کرده است و رای دهندگان او به طور فزاینده ای عصبی هستند.

تسای اینگ ون، رهبر تایوان، چهارشنبه گذشته با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، در حالی که در حال عبور از ایالات متحده برای بازدید از آمریکای مرکزی بود، ملاقات کرد.

بسیاری از فعالان ضد جنگ ایالات متحده و فعالان چینی-آمریکایی و همچنین مفسران چینی از این نشست انتقاد کرده اند و آن را تئاتری سیاسی با هدف افزایش تنش های بین تنگه ها می دانند. واکنش پکن به این رویداد حتی جدی تر بوده است.

ابتدا، سخنی در مورد آنچه تسای در دیدارش از سومین مقام عالی‌رتبه قانون اساسی در واشنگتن گفت. «این راز نیست که امروز صلحی که ما حفظ کرده‌ایم و دموکراسی که دارد [we] برای ساختن سخت کار کرده‌اند، با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه هستند.» او در اظهارات مشترک در کنار مک کارتی گفت. “ما بار دیگر خود را در جهانی می یابیم که در آن دموکراسی در معرض تهدید است و نمی توان فوریت روشن نگه داشتن چراغ آزادی را دست کم گرفت.»

آنچه در مورد این بیانیه کاملاً طعنه آمیز است این است که حزب دموکراتیک مترقی او (DPP) در آخرین انتخابات محلی تایوان در نوامبر سال گذشته کاملاً سوخته بود تا جایی که مجبور شد از ریاست حزب کناره گیری کند. این بدترین نمایش انتخاباتی در تاریخ حزب بود که تسای و همکارانش تقریباً با همان لفاظی هایی که در کالیفرنیا به کار بردند، تحمل کردند.


تایوان با انتخاب بین

علاوه بر این، مطالعه اخیر آکادمی سینیکا به نقل از فایننشال تایمز نشان داد که در حالی که ساکنان تایوان تهدیدی از سرزمین اصلی احساس می کنند، تشدید تنش ها در واقع باعث می شود عمو سام محبوبیت کمتری داشته باشد. این مطالعه نشان داد که در حالی که 60 درصد از ساکنان تایوان معتقدند این دیدارهای سطح بالا با مقامات آمریکایی باعث می شود واشنگتن در صورت جنگ با سرزمین اصلی، نیروهای خود را برای دفاع از تایوان اعزام کند، تنها 42 درصد خواهان ادامه روابط با آمریکا هستند. همانطور که هست، و تنها 39 درصد خواهان روابط نزدیکتر هستند.

به گفته جیمز لی، دستیار محقق در آکادمی سینیکا در تایپه، تنها 33 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی، ایالات متحده را معتبر می دانند و 56 درصد معتقدند که چنین نیست. بنابراین، به نظر می رسد که دیدار تسای با مک کارتی بیشتر برای ایجاد یک تصویر بین المللی باشد تا برآورده کردن خواسته های ساکنان تایوان. به نظر می رسد که کمی با آرمان های دموکراتیک خودخوانده او مغایرت دارد.

علاوه بر این، من فکر می کنم ساکنان تایوان بیش از حد باهوش هستند، همانطور که دوست من گارلند نیکسون بسیار متفکرانه بیان کرد. “برای بدست آوردن اوکراین.” زمانی که نوبت به زمان بحران می رسد، ایالات متحده همچنان سابقه خود را در خصوص غیرقابل اعتماد بودن کامل و فوق العاده غیرقابل اعتماد نشان می دهد. واشنگتن بارها و بارها درگیری را آغاز کرده است – چه مستقیم و چه از طریق نیابتی – و به طور کامل جمعیت محلی را به چالش کشیده است. افغانستان، عراق، سوریه، شما آن را نام ببرید.

فقط به واکنش سرزمین اصلی به این دیدار نگاه کنید. طبق اعلام اداره ایمنی دریایی فوجیان، پکن در آستانه دیدار مک کارتی و تسای، عملیات ویژه سه روزه ای را برای گشت زنی و بازرسی مشترک در بخش های مرکزی و شمالی تنگه تایوان آغاز کرد.

هدف از این گشت مشترک، استفاده از کشتی‌های مجری قانون دریایی، نه بخشی از ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) است تا به جهان نشان دهد که پکن دارای صلاحیت قانونی بر روی تنگه، از جمله آب‌های شرق خط میانی است، که عملی است. مرز دریایی بین تایوان و سرزمین اصلی چین که توسط ایالات متحده در سال 1955 ایجاد شد. اساساً چین به آمریکایی ها و تایپه گفت که مرزهای ساخته شده آنها بی معنی است و همانطور که در قوانین بین المللی و سیاست رسمی ایالات متحده وجود دارد، فقط یک مورد وجود دارد. چین و تایوان بخشی از چین است.


چین به دلیل نشست آمریکا و تایوان تحریم هایی را اعمال کرد

سپس در روز شنبه، سرزمین اصلی یک مانور نظامی را در اطراف جزیره آغاز کرد که پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان از تایوان در آگوست سال گذشته، دومین مانور در نوع خود است. پیام پکن این است که این نوع تمرین‌ها در آینده عادی خواهند شد و در صورت لزوم، می‌توانند در هر زمانی به عملیات‌های رزمی زنده تبدیل شوند. این بار با نزدیک شدن هواپیماها و کشتی‌های جنگی به جزیره، شلیک موشک‌ها و گسترش اهداف رزمایش، عملیات شدیدتر بود.

زنجیره رویدادها در اینجا کاملاً واضح است. تسای با مک کارتی ملاقات کرد، کاری که او با توجه به اینکه دیپلمات یا هر نوع رسمی شناخته شده دیگری از چین نیست، کاری انجام نمی دهد، و سرزمین اصلی به تایوان نشان داد که در مورد حاکمیت خود دست به کار نمی شود. یک پیام ساده که به نظر می رسد اکثر ساکنان تایوان نیز آن را درک می کنند.

اگر به سخنان تسای در کالیفرنیا برگردیم، تنها چالش واقعی برای او در زمینه دموکراسی این است که اگر به بازی با آتش ادامه دهد و به شیوه‌ای عمل کند، پس از شکست در انتخابات سال آینده از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد. برخلاف منافع رای دهندگان

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.