علت سقوط هواپیما که منجر به کشته شدن سیاستمداران شد پس از 47 سال مشخص شد

علت سقوط هواپیما که منجر به کشته شدن سیاستمداران شد پس از 47 سال مشخص شد

مالزی گزارشی درباره سقوط هواپیما در سال 1976 که منجر به کشته شدن چندین سیاستمدار شد را از حالت طبقه بندی خارج کرد. (نمایندگی)

مالزی در نهایت گزارشی در مورد سقوط هواپیما در سال 1976 که منجر به کشته شدن چندین سیاستمدار ارشد دولتی شد، از طبقه بندی خارج کرد و نشان داد که توربوپراپ ساخت استرالیا به درستی بارگیری نشده بود و باعث شد خلبان کنترل خود را از دست بدهد. هیچ مدرکی دال بر نقص، خرابکاری، آتش سوزی یا انفجار هواپیما وجود نداشت.

بر اساس این گزارش 21 صفحه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، هواپیمای Nomad که توسط کارخانه های هواپیماسازی دولتی استرالیا ساخته شده بود، در نزدیکی فرود در کوتا کینابالو، مرکز ایالت صباح، ابتدا به بستر دریا سقوط کرد و همه 10 مسافر و خلبان آن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مالزی برناما، تصادف 6 ژوئن، که به دلیل تاریخ به عنوان Double Six شناخته می شود، منجر به کشته شدن تون فواد استفنز، وزیر ارشد صباح و وزیر مسکن و دولت محلی، وزیر دارایی و وزیر ارتباطات و امور عمومی این ایالت شد.

انور ابراهیم، ​​نخست وزیر، اوایل این ماه گفت که این گزارش در پاسخ به درخواست های بستگان قربانیان و عموم مردم منتشر خواهد شد. مقامات توضیح نداده اند که چرا این مدت طولانی طبقه بندی شده است.

بر اساس گزارش سانحه، خلبان 42 ساله هواپیمای صباح ایر تحت تأثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی نبوده است، اما گزارش شده است که یکی از دفترهای ثبت قبلی وی سوخته و دیگری به سرقت رفته است. در این گزارش آمده است که سوابق نشان می دهد عملکرد و سابقه تمرینی او “ضعیف” و “حاشیه ای” بوده است. در حالی که خلبان “به طور معقولی تناسب اندام” داشت، شواهد نشان می دهد که او خسته و اختلال معده داشته است.

این هواپیما برای دو خلبان تجهیز شده بود، اما یکی از آنها حذف شد تا مسافر دهم بتواند در لابوان سوار هواپیما شود و صندلی کمک خلبان را اشغال کند. بر اساس این گزارش، این هواپیما در حال حمل چمدان از پرواز دیگری بود که زودتر حرکت کرده بود و بارگیری نادرست بر مرکز ثقل آن تأثیر گذاشت. گفت که خلبان هنگام بلند شدن متوجه توزیع نادرست بار نشد.

تیم تحقیق شامل مقامات اداره هوانوردی غیرنظامی و نیروی هوایی مالزی و همچنین مقامات وزارت حمل و نقل استرالیا بود. گزارش سقوط در 25 ژانویه 1977 تهیه شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)