موشک “قاتل حامل” چین، ایالات متحده را نگران کرد – WaPo – اخبار RT World

افشای اطلاعات پنتاگون نگرانی واشنگتن را در مورد یک سلاح مافوق صوت آشکار کرده است

یک ستون نویس واشنگتن پست روز پنجشنبه مدعی شد که یک موشک جدید چینی ممکن است بتواند به جزیره گوام در اقیانوس آرام برسد و مداخله نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا از جانب تایوان را دشوارتر می کند. مقاله به استناد یک “نادیده گرفته شده” افشای یکی از اسناد محرمانه که از پنتاگون درز کرده است.

چین به سرعت در حال بهبود ظرفیت خود برای حمله به هزاران مایل از سواحل خود و جلوگیری از مداخله ایالات متحده است. جاش روگین با استناد به نتیجه گیری سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده نوشت.

سندی که روگین به آن اشاره می کند، گزارشی از سوی اداره اطلاعات ستاد مشترک ارتش است که دارای علامت کاملا محرمانه و تاریخ 28 فوریه است. این گزارش به ژنرال ها در مورد آزمایش جدید 25 فوریه توضیح می دهد. “موشک بالستیک میان برد مافوق صوت” با نام DF-17 (دونگ فنگ، “باد شرقی”).

بریفینگ می گوید که DF-17 دارای یک “احتمال نفوذ بالا” دفاع موشکی ایالات متحده و برای دستیابی به اهداف فراتر از زنجیره جزیره دوم، اصطلاح پنتاگون برای خطی در اقیانوس آرام که از ژاپن تا گینه نو امتداد دارد، طراحی شده است.


شی به نیروهای مسلح هشدار داد که برای

این آزمایش شامل طی مسافت 2100 کیلومتری (1305 مایلی) در مدت 12 دقیقه بود، اما ارزیابی پنتاگون در سال 2021 معتقد است که DF-17 ممکن است تا 8000 کیلومتر (4970 مایل) برد داشته باشد. موشک جدید نیز دارد “سر خوردن مافوق صوت” توانایی، آن را بهتر می کند “قاتل حامل” روگین اشاره کرد که نسبت به پیشینیان خود.

اگر کشتی‌های آمریکایی را بتوان در خلیج نگه داشت و نیروهای آمریکایی در آسیا را به میل خود هدف قرار داد، هرگونه مداخله متحدان در دفاع تایوان دشوارتر و پرهزینه‌تر خواهد بود. روگین نوشت.

خود توصیف شده “نئولیبرال” ستون نویس و تحلیلگر سیاسی CNN استدلال می کند که صلح در آسیا به حفظ اعتبار بازدارندگی به رهبری ایالات متحده بستگی دارد. راگین نوشت، ایالات متحده و متحدانش نیاز دارند “منابع را برای خنثی کردن تهدید جدید و تقویت توانایی آنها برای محافظت از دارایی های خود تغییر دهید.” با این حال، او نگفت که دقیقا چگونه می توان به آن دست یافت.

دولت ایالات متحده به طور رسمی صحت اسناد فاش شده را تأیید نکرده است و به دنبال منبع آنها است. بیشتر پرونده‌های منتشر شده اولیه مربوط به درگیری اوکراین بود، در حالی که افشاگری‌های بعدی دامنه آنها را گسترش داد. مقامات اسرائیلی و کره جنوبی قبلاً برخی از ادعاهای موجود در این اسناد را نادرست خوانده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: