دولت بایدن نبرد سقط جنین را به دادگاه عالی می برد – RT World News

وزارت دادگستری ایالات متحده در تلاش برای لغو حکم دادگاه پایین تر که دسترسی به قرص های سقط جنین را محدود کرده بود، به دیوان عالی مراجعه خواهد کرد. این رقابت قانونی زمانی آغاز شد که گروه های حامی زندگی در تگزاس تلاش کردند تا سقط جنین شیمیایی را در سراسر کشور ممنوع کنند.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده مستقر در نیواورلئان روز چهارشنبه حکمی صادر کرد که تا حدی از تصمیم قاضی منطقه تگزاس متیو کاکسماریک برای تعلیق موقت مجوز اداره غذا و داروی ایالات متحده برای میفپریستون، دارویی که معمولاً برای خاتمه دادن به بارداری استفاده می شود، جلوگیری کرد.

حکم مدار پنجم اجازه داد تا مجوز FDA همچنان پابرجا بماند، اما موظف شد که میفپریستون فقط توسط پزشکان واجد شرایط و فقط در هفت هفته اول بارداری به صورت حضوری توزیع شود. این دارو قبلاً در ده هفته اول بارداری از طریق پست در دسترس بود.

در پاسخ روز پنجشنبه، دادستان کل مریک گارلند اعلام کرد که وزارت دادگستری “برای دفاع از قضاوت علمی FDA و حفاظت از دسترسی آمریکایی ها به مراقبت های باروری ایمن و موثر، از دادگاه عالی درخواست کمک اضطراری خواهیم کرد.”


رسانه های آمریکا لایحه ایالتی سقط جنین را هدف قرار داده اند

میفپریستون، که با مسدود کردن هورمون بارداری پروژسترون عمل می کند، همراه با قرص دوم، میزوپروستول، استفاده می شود که باعث می شود رحم جنین را دفع کند. این رژیم دو دارویی در حدود نیمی از سقط های انجام شده در ایالات متحده استفاده می شود.

درام حقوقی در مورد این دارو هفته گذشته در تگزاس آغاز شد، زمانی که Kacsmaryk در کنار گروهی از فعالان ضد سقط جنین قرار گرفت و حکم داد که FDA زمانی که میفپریستون را برای استفاده عمومی در سال 2000 تأیید کرد، بررسی های ایمنی کافی را انجام نداد. آژانس تحت “فشار سیاسی قابل توجه” برای تایید دارو قرار گرفت.

Kacsmaryk یک دستور موقت صادر کرد که وزارت دادگستری فوراً از آن درخواست تجدید نظر کرد و منجر به مسدود شدن جزئی در روز چهارشنبه توسط 5th Circuit مستقر در لوئیزیانا شد.

قاضی در واشنگتن هفته گذشته که وضعیت را مخدوش کرد، مایفپریستون را اعلام کرد “ایمن و موثر” و به FDA دستور داد در دسترس بودن آن را در 17 ایالت تحت کنترل دموکرات ها محدود نکند.

تصمیم دادگاه عالی، که Axios گزارش داد که ممکن است در اوایل این هفته صادر شود، بر همه این احکام دادگاه پایین تر خواهد بود. از سال 1973، با حکم دادگاه در مورد مهم Roe v. Wade، دسترسی به سقط جنین در سراسر ایالات متحده تضمین شد. با این حال، این حکم در ژوئن گذشته لغو شد و ایالت‌های محافظه‌کار را بر آن داشت تا ممنوعیت سقط جنین و ایالت‌های لیبرال را با عجله تصویب کنند که این عمل را قانونی می‌کند. در هر دو ایالت قرمز و آبی، این تصمیمات با انبوهی از چالش های قانونی مواجه شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: