سلمان رشدی نویسنده کتاب حمله با چاقو است

آقای رشدی همچنین به حضار گفت که حالش خوب است.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی گفته است که در حال نوشتن کتابی درباره حمله با چاقو که سال گذشته در نیویورک به او روی داد. روزنامه گاردین. او در یک حضور از پیش ضبط‌شده زوم در جشنواره ادبی هی، گفت: “من سعی می‌کنم کتابی درباره حمله به من بنویسم – چه اتفاقی افتاده و چه معنایی دارد، نه فقط در مورد حمله، بلکه در اطراف آن.”

این نویسنده برنده جایزه افزود: “این یک کتاب نسبتا کوتاه خواهد بود، چند صد صفحه. این آسان ترین کتاب در جهان برای نوشتن نیست، اما چیزی است که برای انجام هر کار دیگری باید از آن عبور کنم. من می توانم.” واقعاً شروع به نوشتن رمانی نمی‌کنم که ربطی به این موضوع نداشته باشد… پس من فقط باید با آن کنار بیایم.”

آقای رشدی همچنین به حضار گفت که حالش خوب است و گفت که “حالش خوب است”. او همچنین قدردانی خود را از پاسخ به جدیدترین اثر خود، “شهر پیروزی”، که قبل از حادثه چاقو به پایان رسانده بود، ابراز کرد. او ادامه داد: “من هرگز چیزی را بدیهی نمی دانم. به نظر می رسد که بیشتر مردم کتاب را دوست دارند و این به معنای زیادی است.”

در 12 آگوست 2022، این رمان نویس در حال سخنرانی در مؤسسه Chautauqua در نیویورک بود که مردی به صحنه رسید و او را چند ضربه چاقو و مشت زد. وی در پی حمله “وحشیانه” بینایی یک چشم و استفاده از یک دست خود را از دست داد و تقریباً دو ماه را در بیمارستان گذراند.

هادی مطر مهاجم آقای رشدی بدون وثیقه در زندان شهرستان چاوتاکوا در روستای مایویل نگهداری می شود. او به اتهام اقدام به قتل درجه دوم متهم شده است و ممکن است پس از پایان محاکمه با محکومیت طولانی مدت زندان روبرو شود.