عربستان سعودی اولین مورد Omicron را در خلیج فارس گزارش کرد

عربستان سعودی اولین مورد

عربستان سعودی هفته گذشته پروازهای هفت کشور جنوب آفریقا را متوقف کرد. (نمایندگی)

ریاض، عربستان سعودی:

یک مقام وزارت بهداشت روز چهارشنبه گفت که عربستان سعودی اولین مورد تایید شده از نوع Omicron ویروس کرونا در خلیج فارس را در شهروندی که از شمال آفریقا بازگشته است، ثبت کرده است.

این سویه که برای اولین بار توسط آفریقای جنوبی اعلام شد، اما از آن زمان کشف شد که قبلاً در اروپا وجود داشته است، دولت‌های سراسر جهان را بر آن داشته تا محدودیت‌های سفر را مجدداً اعمال کنند، علی‌رغم هشدارهای سازمان بهداشت جهانی که این امر می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

این مقام وزارتخانه به خبرگزاری دولتی SPA گفت: “یک مورد از نوع Omicron در پادشاهی شناسایی شده است — این شهروندی بود که از یک کشور شمال آفریقا آمده بود.”

وی و همچنین تماس هایش در انزوا قرار گرفته اند و اقدامات بهداشتی لازم انجام شده است.

عربستان سعودی هفته گذشته پروازهای هفت کشور آفریقای جنوبی را متوقف کرد که مشابه اقدامات مشابه سایر دولت‌ها بود، اما ارتباط سفر با شمال آفریقا بی‌تأثیر باقی مانده است.

پادشاهی برخی از محدودیت‌های باقی‌مانده‌ای را که در اوایل همه‌گیری اعمال کرده بود، برداشته بود و به نمازگزاران در اماکن مقدس مسلمانان اجازه می‌داد تا شانه به شانه نماز را از اکتبر از سر بگیرند.

از زمان شروع همه‌گیری، عربستان سعودی 549000 مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است که از این تعداد 8836 مورد فوتی بوده است.

بیش از 47 میلیون دوز واکسن کووید در کشور پادشاهی که نزدیک به 35 میلیون جمعیت دارد، تجویز شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)