به پکن هشدار داده شده است که مرتکب «خودکشی اقتصادی» نشود – RT World News

شینزو آبه، نخست وزیر اسبق ژاپن، به چین هشدار داد که حمله به تایوان یک “خودکشی اقتصادی” خواهد بود و خاطرنشان کرد که ژاپن و ایالات متحده کنار نمی‌ایستند و اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد.

آبه در سخنرانی روز چهارشنبه در مجمعی که توسط اندیشکده تایوانی موسسه تحقیقات سیاست ملی برگزار شد، گفت که تهاجم مسلحانه به تایوان خطری برای توکیو به همراه خواهد داشت.

وضعیت اضطراری تایوان یک وضعیت اضطراری ژاپنی است و بنابراین برای اتحاد ژاپن و ایالات متحده یک وضعیت اضطراری است. مردم پکن، به ویژه رئیس جمهور شی جین پینگ، هرگز نباید در تشخیص این موضوع دچار سوءتفاهم شوند. او گفت.

ادامه مطلب


فراریان قرنطینه کووید 19 پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند

نخست وزیر سابق ژاپن افزود که جزایر سنکاکو ژاپن، که چین نیز مدعی آن است، تنها 100 کیلومتر (62 مایل) یا بیشتر از تایوان فاصله دارد.

آبه در هشدار دیگری به پکن هشدار داد که ماجراجویی چینی می تواند ناقوس مرگ برای اقتصاد این کشور باشد. “یک ماجراجویی نظامی راهی برای خودکشی اقتصادی خواهد بود.” او گفت. ما باید تکرار کنیم که روابط صلح آمیز بین چین و تایوان تنها گزینه است.

چین روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات آبه، اظهارات رهبر سابق ژاپن را محکوم کرد و نمایندگی‌های رسمی خود را از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ثبت رساند.

پکن مدعی است تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و همچنین بر سر جزایر سنکاکو با ژاپن اختلاف ارضی طولانی مدت دارد.