عدم مشاهده افت سطح اکسیژن

دکتری که با افزایش «Omicron» سروکار دارد، می‌گوید افت سطح اکسیژن را ندیده‌ایم

آفریقای جنوبی در 25 نوامبر شناسایی یک نوع جدید را اعلام کرد. (پرونده)

دکتری که دانشمندان دولتی را در مورد احتمال وجود نوع جدید هشدار داد، گفت: افراد مبتلا به “Omicron” در آفریقای جنوبی علائم بسیار متفاوتی نسبت به مبتلایان به سویه دلتا نشان می دهند.

آنجلیک کوتزی، که همچنین رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی است، گفت: بیمارانی که به سویه “Omicron” مبتلا شده اند، از خستگی، درد سر و بدن و گلودرد و سرفه های گاه به گاه شکایت دارند. او گفت که در مقایسه، عفونت دلتا باعث افزایش ضربان نبض، کاهش سطح اکسیژن و از دست دادن بویایی و چشایی می شود.

پس از هفته‌ها عدم حضور تقریباً هیچ بیمار کووید در مطب خود در پرتوریا، پایتخت و مرکز افزایش کنونی آفریقای جنوبی، کوتزی گفت که در 18 نوامبر ناگهان شاهد شکایت بیماران از علائم بیماری بود. او بلافاصله به شورای مشورتی وزیران در مورد کووید-1 اطلاع داد. او گفت که 19 و آزمایشگاه ها هفته بعد یک نوع جدید را شناسایی کردند.

او روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “من گفتم این علائم مختلف نمی توانند دلتا باشند، آنها بسیار شبیه بتا هستند یا باید سویه جدیدی باشند.” “من فکر نمی کنم که این بیماری منفجر شود، اما فکر می کنم که امیدوارم یک بیماری خفیف باشد. در حال حاضر ما مطمئن هستیم که می توانیم آن را کنترل کنیم.”

آفریقای جنوبی شناسایی یک نوع جدید را در 25 نوامبر اعلام کرد و گفت که چند مورد ابتدا در همسایه بوتسوانا شناسایی شده و سپس موارد دیگر در Tshwane، منطقه شهری که پرتوریا در آن واقع شده است، شناسایی شده است. این اعلامیه باعث وحشت جهانی شد، بازارها را متلاطم کرد و منجر به ممنوعیت سفر برای کشورهای جنوب آفریقا شد.

دانشمندانی که به دولت آفریقای جنوبی مشاوره می دهند روز دوشنبه در یک نشست رسانه ای گفتند که در حالی که به نظر می رسد “Omicron” بیشتر قابل انتقال است، موارد بسیار خفیف به نظر می رسد.

بیماران کوتزی نسبتاً جوان بوده اند. او گفت که یک بیمار 66 ساله واکسینه شده روز دوشنبه آزمایش مثبت خود را نشان داد، اما فقط بیمار خفیف بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)