نورنبرگ سایت‌های سابق نازی را داغ می‌کند – اخبار RT World

پیشنهاد انتقال موقت سالن اپرای نورنبورگ به دو مکان سابق مرتبط با نازی ها در شهر، از جمله زمین های تجمع بدنام حزب، به دلیل خطرات احتمالی آن برای آموزش تاریخی مورد انتقاد قرار گرفته است.

در نامه ای سرگشاده در روز جمعه، مدیریت Staatstheater نورنبرگ ادعا کرد که هیچ جایگزین مناسبی برای میدان تجمع یا سالن کنگره نازی ها در شهر وجود ندارد. آنها ابراز اطمینان کردند که می توانند بافت تاریخی مکان را به روشی معاصر ارائه دهند.

به گفته رسانه‌های آلمانی، از آنجایی که خانه اپرا به تعمیرات اساسی نیاز دارد، یک مکان موقت برای اجراها لازم است.

ادامه مطلب


مقام آمریکایی طرفدار نازی که به شکل گیری آلمان پس از جنگ کمک کرد

با این حال، در آخر هفته، انجمن «تاریخ برای همه» از این حرکت برنامه‌ریزی‌شده به دلیل خطرات آشکار دروس ایدئولوژی نازی و به خطر افتادن تبلیغات انتقاد کرد. جامعه تاریخی روز یکشنبه در نامه ای سرگشاده هشدار داد که نمایش نماهای اصلی سازه های نازی به بازدیدکنندگان می تواند برجسته باشد. “مگالومانیا فاشیستی.”

انتظار می رود شورای شهر نورنبرگ در مورد محل برگزاری در ماه آینده تصمیم گیری کند. یک کارشناس فرهنگی ناشناس که برای شهر کار می کند به خبرگزاری dpa گفت که این حرکت نمی تواند به تعویق بیفتد زیرا مجوز بهره برداری اپرا در سال 2025 منقضی می شود. این رسانه خاطرنشان کرد که تا زمانی که کارهای نوسازی تکمیل نشده باشد، مجوز تمدید نخواهد شد.

طبق گفته Staatstheater Nurnberg، بقایای سالن کنگره با ارتفاع 38 متر و حیاط بزرگ آن، یک مکان موقت ایده آل را ایجاد می کند. این ساختمان در ابتدا به ارتفاع 80 متر با ظرفیت پذیرایی 50000 نفر طراحی شده بود. اما ساخت و ساز با شروع جنگ جهانی دوم متوقف شد.