آنچه در مورد نوع جدید کووید می دانیم – RT World News

دانشمندان در مورد نوع جدید Omicron Covid-19 که برای اولین بار در بوتسوانا شناسایی شد، هشدار دادند که دارای “تعداد بسیار بالایی” جهش است که ممکن است امواج جدیدی از عفونت را ایجاد کند. بنابراین، چقدر خطرناک است؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه، نوع B.1.1.529 ویروس کرونای جدید را Omicron نامید.

دانشمندان در حال کار اضافی هستند تا دریابند که این نوع چه تأثیری بر مسیر همه‌گیری کووید-19 خواهد داشت، اما چیزهایی وجود دارد که ما قبلاً می‌دانیم.

از کجا آمده؟

اولین موارد B.1.1.529 در بوتسوانا از نمونه های گرفته شده در 11 نوامبر شناسایی شد. سپس مواردی در آفریقای جنوبی همسایه ثبت شد که نوع جدید را روز چهارشنبه به WHO گزارش کرد.

ادامه مطلب


کشورها به دلیل ترس Omicron مرزها را به روی خارجی ها می بندند

کجا شیوع پیدا کرده است؟

سویه به سرعت در جنوب آفریقا گسترش یافت و در اسرائیل، هنگ کنگ و استرالیا کشف شد.

اولین مورد در اروپا روز جمعه توسط بلژیک گزارش شد. این ویروس در مسافری از مصر پیدا شد. به زودی چندین عفونت با Omicron در سایر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، ایتالیا و بریتانیا ثبت شد.

ساجد جاوید وزیر بهداشت بریتانیا تایید کرد که دو مورد اول مربوط به سفر از جنوب آفریقا است. مقامات بهداشتی در هلند گفتند 61 فرد مبتلا به کووید مثبت با دو پرواز جداگانه از آفریقای جنوبی وارد شده اند که 13 نفر از آنها به Omicron آلوده شده اند.

تا روز یکشنبه، سویه به آمریکای شمالی رسید و دو مورد در کانادا کشف شد.

آیا می توان آن را متوقف کرد؟

خوشبختانه. بریتانیا به سرعت به ویروس در حال گسترش واکنش نشان داد و پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی را ممنوع کرد. اتحادیه اروپا به زودی از این روش پیروی کرد و همه پروازها از آفریقای جنوبی و چندین کشور همسایه را به حالت تعلیق درآورد، در حالی که استرالیا و ایالات متحده اکثر پروازها از جنوب آفریقا را متوقف کردند. اسرائیل، ژاپن و مراکش مرزهای خود را به روی همه خارجی ها بسته اند.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفت: اتباع آلمان و افرادی که دارای حق اقامت هستند باید در بدو ورود از آفریقای جنوبی به مدت 14 روز قرنطینه شوند، حتی اگر به طور کامل علیه کووید-19 واکسینه شده باشند.

چقدر خطرناک است؟

WHO روز جمعه Omicron را به عنوان یک نوع نگرانی معرفی کرد. گفت که سویه جدید یک “بسیار بالا” در سطح جهانی خطر می کند و هشدار داد که به دلیل جهش های متعدد آن، ممکن است مسری تر باشد و تأثیر قوی تری بر سیستم ایمنی بدن انسان نسبت به انواع شناخته شده قبلی داشته باشد.

در همان زمان، WHO خاطرنشان کرد که هنوز وجود دارد “ابهام اساسی” در مورد بسیاری از صفات Omicron، از جمله قابلیت انتقال آن و شدت بیماری ناشی از آن.

آنجلیک کوتزی، پزشک آفریقای جنوبی که برای اولین بار نوع جدید را شناسایی کرد، گفت که بیماران تاکنون علائم خفیفی مانند خستگی و سردرد را نشان داده‌اند و برخی از علائم رایج در عفونت‌های کووید-19 مانند سرفه و سرفه را نداشته‌اند. از دست دادن بویایی

چرا دانشمندان نگران هستند؟

تحقیقات انجام شده در بیمارستان Bambino Gesu در رم نشان داده است که Omicron دارای 43 جهش پروتئینی سنبله است، در مقایسه با 18 جهش در نوع دلتا. این قسمت از ویروس که از سطح خود بیرون زده و شبیه یک سنبله است، نقش مهمی در نحوه آلوده کردن میزبان توسط پاتوژن دارد.

بیشتر واکسن‌ها بر اساس مشخصات پروتئینی اسپیک ویروس طراحی می‌شوند، بنابراین چنین جهش‌هایی می‌توانند شکست عفونت را برای بدن سخت‌تر کنند.

آیا می تواند از واکسن ها طفره رود؟

WHO گفت که با توجه به داده های موجود، اینطور است “معقولانه فرض کنیم” که واکسن های موجود در حال حاضر ارائه می کنند “محافظت” در برابر بیماری شدید و مرگ

با این حال، دانشمندان در سراسر جهان به زمان بیشتری نیاز دارند تا ببینند واکسن‌های موجود تا چه حد بر علیه Omicron کار می‌کنند. “احتمالاً در چند هفته آینده، ما درک بهتری از میزان شیوع این واریته و اینکه چقدر ممکن است برای پیشبرد یک نوع واکسن ضروری باشد، خواهیم داشت.” دکتر جسی بلوم، زیست شناس تکاملی در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل، به نیویورک تایمز گفت.

ادامه مطلب


بریتانیا دستور جدید ماسک و قوانین تست کووید را به نقل از Omicron رونمایی می کند

چگونه به اینجا رسیدیم؟

ویروس ها جهش می یابند “اغلب و به طور تصادفی” دکتر میرا چاند، مدیر حوادث کووید-19 در آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، خاطرنشان کرد. چاند به گاردین گفت که ایجاد تعداد کمی از موارد با مجموعه‌های جدید جهش غیرعادی نیست.

پروفسور استوارت ری، معاون پزشکی برای یکپارچگی داده ها و تجزیه و تحلیل در دانشکده پزشکی جان هاپکینز ایالات متحده، گفت که جدایی جغرافیایی منجر به انواع متمایز ژنتیکی می شود.

بعدش چی پیش میاد؟

در حالی که اخبار مربوط به این نوع باعث وحشت جهانی شده است و باعث سقوط بازارهای سهام شده است، ما هنوز نمی دانیم که این گونه چقدر قابل انتقال است یا اینکه آیا می تواند از مصونیت ناشی از واکسن فرار کند یا خیر.

دکتر ماریا ون کرخوف، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-19، این اطمینان را ارائه کرد که “هر گونه گونه ای که شواهدی از گسترش را نشان دهد به سرعت ارزیابی می شود.” او افزود، با این حال، ممکن است چند هفته طول بکشد تا بینشی واقعی از تأثیر سویه جدید به دست آید.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، با لحنی مشابه گفت که دانشمندان و سازندگان واکسن احتمالاً “عکس کامل” در دو تا سه هفته

BioNTech که واکسنی را با Pfizer تولید کرده است، و همچنین Moderna، Sinovac، و سازندگان Sputnik V هر کدام اعلام کرده‌اند که در صورت لزوم به سرعت نسخه‌های به‌روز شده واکسن‌های خود را که برای Omicron طراحی شده است، تولید خواهند کرد.

پروفسور اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد که واکسنی را با AstraZeneca طراحی کرد، به گاردین گفت بسیار بعید است که راه اندازی مجدد یک بیماری همه گیر در جمعیت واکسینه شده مانند سال گذشته اتفاق بیفتد. در بریتانیا.