“عادی سازی اسد” به طور عینی یک چیز مثبت برای جهان است – RT World News

در حالی که غربی ها درباره حقوق بشر گریه می کنند، از سوریه به جامعه بین المللی استقبال می شود

هفته گذشته، عربستان سعودی سوریه را که مدت‌ها از قالب‌های چندجانبه در غرب آسیا کنار گذاشته شده بود، به اجرای بعدی اتحادیه عرب دعوت کرد.

این امر روز دوشنبه با دعوت امارات متحده عربی از سوریه به اجلاس آب و هوای COP28 در پایان سال جاری انجام شد و این کشور درگیر را بار دیگر به رسمیت شناختن بین المللی داد. به طور قابل پیش بینی، کشورهای غربی نسبت به آنچه که آن را می بینند، متعجب شده اند “عادی سازی” از یک رژیم هیولا

با این حال، آنچه واقعاً نشان می‌دهد این است که غرب دیگر بزرگ‌ترین بازیگر قدرت در منطقه غرب آسیا نیست و کشورهای عربی کنترل را در دست می‌گیرند. برای عربستان سعودی، این بخشی از چشم انداز محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از غرب آسیای یکپارچه، با تجارت بیشتر و درگیری کمتر است، که اروپای بعدی خواهد بود. او امیدوار است خاورمیانه را به قطب دیگری در دنیای چند قطبی تبدیل کند.

این کاملاً قابل توجه است زیرا او به عنوان کارشناس جاشوا لندیس استادانه است قرار دادن دو دست بازنده با یمن و سوریه را به یک دست برد تبدیل کرد. عربستان سعودی با تأمین مالی نیروهای نیابتی برای سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، شرط‌های خود را پوشش می‌داد و همچنین جنگ نسل‌کشی در یمن را برای سرنگونی شورشیان حوثی رهبری می‌کرد. اما در نهایت شکست در این جنگ ها را پس از نزدیک شدن به ایران با حمایت چین پذیرفت که در طرف دیگر هر دو درگیری قرار داشت.


رئیس جمهور ایران برای اولین بار پس از جنگ به سوریه سفر می کند

با این گفته، مهم است که بدانیم این شاخه‌های زیتون با حمایت گسترده‌ای از دو کشور بزرگ به دست آمده‌اند: روسیه و چین. روسیه مدت‌هاست که حامی سرسخت اسد و سوریه بوده و تلاش مضاعفی برای عادی‌سازی روابط بین سوریه و ترکیه، که به دنبال سرنگونی اسد نیز بود، انجام می‌دهد. علاوه بر این، روسیه آشکارا در جلوگیری از برکناری او و کمک به دولت به رسمیت شناخته شده سازمان ملل برای بازیابی مشروعیت او نقش داشته است.

در همین حال، چین به عربستان سعودی، ایران و امارات متحده عربی و همچنین سایر کشورها فشار آورده است تا ببینند که دنبال کردن همکاری بر سر درگیری به نفع آنهاست. نقش پکن در نزدیک کردن دو رقیب فرقه‌ای، عربستان سعودی و ایران، بسیار مهم بود. و این آتش‌بس در یمن را تسریع کرد و انگیزه بیشتری برای ادامه درگیری در سوریه ایجاد کرد.

بنابراین قضیه کاملاً واضح است: غرب، به ویژه ایالات متحده، نقش فعالی در تعامل با غرب آسیا نخواهد داشت. علاوه بر این، کشورهای آسیایی برای ادغام خود، ادامه شیب ثروت جهانی به سمت شرق و ایجاد یک چارچوب مستقل دیپلماتیک، مالی و توسعه ای که در آن غرب در راس آن نباشد، با یکدیگر همکاری می کنند. برای هر کسی که فکر می کند حاکمیت ملی و حل مناقشه مهم است، این یک چیز مثبت است.

برای مخالفان، مانند چارلز لیستر از مؤسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن، که از عادی سازی اسد وحشت زده هستند، این نشان می دهد که هیچ کس در غرب آسیا به قدرت های آنها اهمیت نمی دهد. آنها درک می کنند که نگرانی ها در مورد حقوق بشر کاملاً سیاسی است و در واقع برای واشنگتن یا معاونان آن نگران کننده نیست. بر اساس یک بررسی توسط The Intercept که در 11 می منتشر شد، ایالات متحده به حداقل 57 درصد از کل جهان سلاح فروخته است. “خودکامه” کشورها در سال 2022


سوریه خواهان نیروهای بیشتر روسیه است

در عین حال، سوابق حقوق بشری ایالات متحده یا گرایش به اقتدارگرایی در برابر کوچکترین بررسی فکری تاب نمی آورد. ایالت ها در سرتاسر کشور در حال تصویب قوانینی برای کاهش سن قانونی کار هستند تا به جای پرداخت منصفانه به کارگران، کودکان کار را استخدام کنند. وزارت دفاع ایالات متحده مدارک دادگاه کیفری بین المللی (ICC) را در پرونده خود علیه روسیه به دلیل ترس از اینکه منجر به پیگرد آمریکایی ها شود، خودداری می کند. و عمو سام بی وقفه آزادی بیان را سرکوب می کند، حتی افرادی مانند شما را در لیست سیاه اورول قرار می دهد.

این خوب است که کشورهای غرب آسیا به قرن ها حکومت تفرقه بیانداز و حکومت کن توسط استعمارگران غربی پایان می دهند. هرکسی که به آزادی تصمیم و توسعه انسانی اعتقاد دارد، چیزهایی که اکثر افراد دارای چهره اخلاقی شایسته موافق هستند خوب است، باید به طور منطقی موافق باشد که ادغام غرب آسیا چیز خوبی برای جهان است. افرادی که در مورد عادی سازی یک دولت به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل متحد هستند در سمت اشتباه تاریخ هستند. ساده و ساده.

اگر این امر ناگزیر به وضعیتی منجر شود که در آن واشنگتن یا مجبور شود تحریم‌های مرگبار خود را بر دمشق کنار بگذارد یا در عوض، هر کشور غرب آسیا را به دلیل دور زدن تحریم‌های یکجانبه‌اش تحریم کند – بنابراین کاملاً خود را منزوی می‌کند – این امر بسیار بزرگی خواهد بود. سوریه حق دارد برای آینده خود تصمیم بگیرد، در دیپلماسی و تجارت بین المللی شرکت کند و مسیر توسعه خود را انتخاب کند. و به نظر می رسد که بازیگران اصلی در غرب آسیا با وجود تکان دادن انگشت واشنگتن، اکنون موافق هستند که این درست است.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.