ایالات متحده به وضعیت اضطراری همه گیر پایان می دهد – RT World News

پرزیدنت جو بایدن روز دوشنبه مصوبه پایان دادن به وضعیت اضطراری همه گیر کووید-19 در ایالات متحده را امضا کرد. اگرچه بایدن در ابتدا قصد داشت وضعیت اضطراری را تا 11 می تمدید کند، اما در نهایت قانون پیشنهادی جمهوری خواهان را که کنگره به دلیل مخالفت های بسیاری از دموکرات های خودش تصویب کرده بود، امضا کرد.

کاخ سفید حوالی ساعت 6 بعدازظهر به وقت محلی بیانیه ای تک جمله ای درباره امضای بایدن منتشر کرد که نشان می دهد رئیس جمهور با قطعنامه 7 مشترک مجلس نمایندگان موافقت کرده است.

این لایحه که توسط نماینده کنگره، پل گوسار، جمهوریخواه آریزونا تهیه شده بود، در ماه فوریه (229-197) توسط مجلس نمایندگان و در پایان ماه مارس (68-23) توسط سنا تصویب شد.

دموکرات های بایدن استدلال کرده بودند که پایان دادن به وضعیت اضطراری می تواند “ایجاد هرج و مرج و عدم اطمینان گسترده در سراسر سیستم مراقبت های بهداشتی،” اما تعداد انگشت شماری به لایحه پیشنهادی حزب جمهوری خواه در مجلس و حدود نیمی از آن در سنا رای مثبت دادند.


بیل گیتس

از عصر دوشنبه، مشخص نبود که پایان دادن به وضعیت اضطراری چه تأثیری بر دو سیاست اصلی و بحث برانگیز دولت ایالات متحده خواهد داشت. قبل از انتخابات میان دوره ای 2022، بایدن از اختیارات همه گیر استفاده کرده بود تا طرحی را برای بخشش تا 20000 دلار بدهی دانشجویی فدرال به ازای هر وام گیرنده توجیه کند. او همچنین تلاش کرد تا به سیاست عنوان 42 که در شرایط همه گیر ایجاد شده بود، پایان دهد، که اخراج سریع افرادی را که به طور غیرقانونی از مرز ایالات متحده عبور می کردند، الزامی می کرد.

اپوزیسیون جمهوری خواه هر دو سیاست را در دادگاه به چالش کشیده و بر حفظ عنوان 42 اصرار دارد و در عین حال قانون اساسی طرح بدهی دانشجویان را زیر سوال می برد.

این وضعیت اضطراری در ابتدا در 18 مارس 2020 توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت، پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت، کووید-19 یک بیماری همه گیر اعلام شد. در طول سه سال، بیش از 1.1 میلیون مرگ آمریکایی به این ویروس نسبت داده می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: