شی به نیروهای مسلح هشدار داد که برای “نبرد واقعی” آماده شوند – رسانه چین – اخبار RT World

رئیس جمهور به سربازان در یک پایگاه نیروی دریایی گفت که ماموریت آنها دفاع از “حاکمیت ارضی” کشور است.

رسانه ملی روز چهارشنبه گزارش داد، رئیس جمهور شی جین پینگ از ارتش چین خواسته است تا برای نبرد واقعی آماده شوند. این اظهارات چند روز پس از آن بیان شد که پکن مانورهای نظامی گسترده ای را در اطراف تایوان برگزار کرد که ظاهراً شامل شبیه سازی حملات دقیق در جزیره خودگردان بود.

شی روز سه‌شنبه خطاب به پرسنل نظامی در پایگاه نیروی دریایی در جنوب چین، خواستار تقویت «آموزش نظامی با محوریت نبرد واقعی،به نقل از کانال دولتی CCTV.

گزارش شده است که رهبر چین از دفاع پکن نام برده است.حاکمیت ارضی و منافع دریاییو همچنین حفاظت ازپایداری کلی محیطیبه عنوان ماموریت اصلی نیروی دریایی.

روز شنبه، چین تمرینات نظامی سه روزه با رمز “شمشیر تیز متحد” را در مجاورت تایوان آغاز کرد.

به گفته ارتش تایپه، روز بعد 9 کشتی جنگی و حدود 71 هواپیمای جنگی را در این منطقه شناسایی کرد.


آمریکا و متحدانش بزرگترین رزمایش مشترک را در بحبوحه تنش های چین برگزار می کنند

سرهنگ ارشد شی یی، سخنگوی فرماندهی تئاتر شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) کشتی ها و هواپیماها را چنین توصیف کرد:احاطه کردن” جزیره. وی تصریح کرد که این مانور به عنوان یک هشدار بوده است.در برابر تبانی بین نیروهای جدایی طلب به دنبال «استقلال تایوان» و نیروهای خارجی و علیه فعالیت های تحریک آمیز آنها.

این مانورهای نظامی پس از دیدار هفته گذشته تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان از ایالات متحده، هنگامی که با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد، انجام شد.

این نشست دومین باری بود که تسای در کمتر از یک سال گذشته با یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌نشیند. سفر سلف مک کارتی، نانسی پلوسی، به تایوان در ماه اوت، پکن را خشمگین کرد و پکن با بزرگترین مانورهای خود در تنگه تایوان پاسخ داد.

تایوان از سال 1949، زمانی که طرف بازنده در جنگ داخلی چین به جزیره گریخت و اداره خود را تأسیس کرد، عملاً مستقل است. در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند، ایالات متحده مدت طولانی است که روابط نزدیک و غیررسمی با تایپه، هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی حفظ کرده است. به طور رسمی، واشنگتن همچنان ادعا می کند که به اصل “چین واحد” پایبند است.

پکن این جزیره را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند که توسط جدایی‌طلبان تصرف شده است و ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی خود و تشویق آن متهم می‌کند.تجزیه طلب” سیاستمداران

در حالی که رهبری چین می‌گوید «اتحاد مجدد» مسالمت‌آمیز را در اولویت قرار می‌دهد، اما گزینه‌های نظامی را رد نکرده است.