برنامه ریزی ایالات متحده برای سناریوهای “کارت وحشی” در اوکراین – NYT – اخبار جهانی RT

در میان دیگر نتایج، واشنگتن در حال تجزیه و تحلیل مرگ فرضی ولادیمیر زلنسکی یا ولادیمیر پوتین است.

پنتاگون چهار بازی را انجام داده است “کارت وحشی” نیویورک تایمز روز سه شنبه با استناد به یک سند فاش شده گزارش داد که سناریوهایی که می تواند بر درگیری در اوکراین تأثیر بگذارد، از جمله مرگ ناگهانی روسای جمهور روسیه یا اوکراین.

به گزارش NYT، این سند توسط آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) در ماه فوریه گردآوری شد و در هفته‌های اخیر به همراه مجموعه‌ای از فایل‌های طبقه‌بندی‌شده دیگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بیشتر آنها مربوط به دخالت ایالات متحده در درگیری اوکراین است.

چهار نتیجه در نظر گرفته شده توسط DIA عبارتند از: مرگ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برکناری رهبری در نیروهای مسلح روسیه، یا حمله اوکراین به کرملین.

DIA بر این باور است که حمله اوکراین به کرملین می تواند منجر به آن شود “بسیج نظامی تمام عیار” در روسیه یا تهدید پوتین به استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی.

در عوض، برنامه ریزان آمریکایی فکر می کنند که چنین تشدید وقیحانه ای از سوی کی یف می تواند پوتین را وادار کند “برای مذاکره برای حل و فصل جنگ.”


افشای اطلاعات پنتاگون نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را افشا کرد

نیویورک تایمز در مورد اینکه پنتاگون کدام نتیجه را واقع بینانه‌تر می‌داند یا در مورد احتمال حمله اوکراین به مسکو – از نظر واشنگتن – توضیح نداد. این روزنامه همچنین از بیان پیامدهای مرگ زلنسکی یا پوتین یا چرخش رهبری در ارتش روسیه خودداری کرد.

به نظر می‌رسد نسخه‌های اصلی سند از سرور Discord جایی که در ابتدا پست شده بودند پاک شده است، و این مقاله تنها منبعی است که فوراً در دسترس است.

NYT خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی واقعی بودن این سند را تأیید نکردند، اما صحت آن را مورد مناقشه قرار ندادند. پنتاگون موضع مشابهی در مورد تمام افشاگری‌های اخیر مربوط به اوکراین اتخاذ کرده است و اذعان دارد که برخی از این مطالب «از لحاظ قالبی مشابه» به گزارش‌های اطلاعاتی آن است، بدون اینکه تأییدیه مستقیمی صادر کند.

سایر فایل‌های فاش شده جزئیات برنامه‌های جنگی ایالات متحده و تعداد نیروهای ویژه ناتو در زمین در اوکراین، وضعیت به سرعت رو به وخامت مهمات و آمادگی نظامی کی‌یف و موارد دیگر را نشان می‌دهد. “حساس” مطالب مربوط به اوکراین، چین، خاورمیانه و تروریسم.

مسکو در حال بررسی احتمال جعلی بودن این اسناد است که در رسانه ها منتشر شده است تا کرملین را در احساس امنیت کاذب در مورد توانایی های نظامی اوکراین بیاندازد. زیرا ایالات متحده یکی از طرفین درگیری است [in Ukraine] و اساساً یک جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداخته است، چنین ترفندهایی برای فریب دشمن، یعنی روسیه، امکان پذیر است.» سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت.