گروه بریتانیایی-پاکستانی به دنبال توضیح نخست وزیر انگلیس درباره اظهارات وزیر است

گروه بریتانیایی-پاکستانی به دنبال توضیح نخست وزیر انگلیس درباره اظهارات وزیر است

ریشی سوناک صحت سیاسی را که از اقدام علیه جنایتکاران “شریر” جلوگیری می کرد، محکوم کرد.

لندن:

یک گروه اجتماعی بریتانیایی-پاکستانی نامه ای سرگشاده به ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا نوشته و از او خواسته است که اظهارات سوئلا براورمن، وزیر کشور خود را که به گفته آنها، به جامعه آنها در رابطه با باندهای پرورش دهنده استثمار جنسی از کودکان انگ زده است، توضیح دهد.

بنیاد پاکستانی بریتانیا (BPF)، که مدعی است نمایندگی 18000 عضو جامعه پاکستانی را بر عهده دارد، از آقای سوناک خواست تا از وزیر کابینه خود بخواهد که “کلمات غیرمسئولانه” خود را پس بگیرد زیرا این امر به عنوان عادی سازی تعصب علیه جامعه تلقی می شود.

نامه‌های مشابهی از سوی دیگر گروه‌های اجتماعی پاکستان نیز صادر شده است که همگی خواستار لغو اظهارات وزیر هندی الاصل کابینه شده‌اند.

خانم براورمن در یک سلسله مصاحبه تلویزیونی در اوایل ماه جاری و پیش از راه اندازی یک گروه ضربتی جدید Grooming Gangs، گفت که عاملان چنین جنایاتی “گروه هایی از مردان، تقریباً همگی پاکستانی بریتانیایی” هستند.

در نامه سرگشاده‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: «ما برای شما می‌نویسیم تا نگرانی و ناامیدی عمیق خود را از اظهارات اخیر وزیر کشور و عدم ابراز مخالفت شما با آنها در میان بگذاریم».

این اظهارات تنها به دخالت مردان بریتانیایی-پاکستانی در به اصطلاح “باندهای آرایشگری” و داشتن ارزش های فرهنگی کاملاً در تضاد با “ارزش های بریتانیا” اشاره می کند.

سخنان وزیر کشور عواقبی دارند – با انگ زدن به کل جامعه و تبدیل آن به “چهره” استثمار جنسی از کودکان، اظهارات وزیر کشور توجه مجرمانی را که کلیشه‌های او را برآورده نمی‌کنند، از بین می‌برد و به قربانیانی که ظاهراً وزیر کشور اعلام کرده آسیب می‌زند. برای محافظت و همچنین اعمال خشونت بیشتر علیه اقلیت ها.”

این نامه به گزارشی با عنوان «ویژگی های استثمار جنسی گروهی از کودکان در جامعه» در سال 2020 به سفارش وزارت کشور بریتانیا اشاره دارد که به این نتیجه رسیده بود که علیرغم برخی موارد پرمخاطب، ارتباط بین قومیت و این نوع توهین نمی تواند باشد. ثابت شود

همچنین به آخرین محکومیت 21 مرد و زن از “قومیت سفید بریتانیایی” اشاره می کند که هفته گذشته به دلیل آزار جنسی کودکان خردسال در والسال در منطقه وست میدلندز انگلیس در طول یک دهه مجرم شناخته شدند.

در نامه سرگشاده BPF آمده است: «شیوه تفرقه‌انگیز و خطرناکی که وزیر کشور به دنبال نمایش همه مردان پاکستانی بریتانیایی است و القا می‌کند که جامعه در اقدامات آنها شریک است، مذموم است».

ما از شما می خواهیم که فوراً ادعاهای وزیر کشور را روشن کنید و از او بخواهید که اظهارات خود را پس بگیرد. و دولت تحت رهبری شما به عنوان تشویق کننده و عادی سازی تعصب مورد هدف پاکستانی های بریتانیایی تلقی نمی شود.”

در اوایل این ماه، آقای سوناک درستی سیاسی را که مانع از اقدام علیه جنایتکاران “شرور” می شد، در حالی که از گروه کاری جدید خود برای تعقیب باندهای نظافتی پرده برداری می کرد، محکوم کرده بود.

او در آن زمان گفت: “ایمنی زنان و دختران بسیار مهم است. برای مدت طولانی، درستی سیاسی ما را از ریشه کن کردن جنایتکاران شرور که کودکان و زنان جوان را شکار می کنند، باز داشته است. ما برای از بین بردن این باندهای خطرناک دست از کار نمی کشیم.” .

داونینگ استریت به رهبری پلیس و با حمایت آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا (NCA)، می‌گوید که تحلیلگران داده‌ها در کنار گروه ضربت جدید Grooming Gangs با استفاده از داده‌ها و اطلاعات پیشرفته برای شناسایی انواع مجرمانی که این جرایم را انجام می‌دهند، از جمله پلیس، کار خواهند کرد. داده های قومیتی ثبت شده

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)