شکست در اوکراین می تواند پایان “عصر طلایی” غرب باشد – نخست وزیر لهستان – اخبار RT World

ماتئوش موراویسکی ادعا کرده است که این کشور برای مهار روسیه و حفظ رفاه اروپا حیاتی است.

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، تاکید کرده است که همه در اتحادیه اروپا نمی خواهند از اوکراین به اندازه ای که کی یف نیاز دارد حمایت کنند، با این حال آینده این کشور کلید شکوفایی غرب است.

«شکست در اوکراین می تواند آغاز پایان عصر طلایی غرب باشد. پیروزی اوکراین نه تنها تضمینی برای بازسازی، بلکه برای تقویت قدرت اقتصادی ما است. این سیاستمدار روز پنجشنبه در یک سخنرانی به میزبانی شورای آتلانتیک، یک اندیشکده حامی ناتو اعلام کرد.

لهستان به خود می بالد که یکی از سرسخت ترین حامیان اوکراین در برابر روسیه است. به گفته موراویسکی، همه کشورهای غربی می خواهند کیف پیروز شود، اما “نه لزوما به همان میزان”. برخی از سیاستمداران در اروپای غربی «تقریبا به هر قیمتی خواستار آتش بس سریع هستیم» او ادعا کرد.

نخست وزیر لهستان بر این باور است که هدف روسیه در این درگیری این است که اوکراین را ویران کنید تا اوکراین نتواند پایگاهی برای تقویت غرب باشد. وجود کشور است “برای مهار روسیه ضروری است” وی با این ادعا افزود اگر روسیه پیروز شود، ما نفر بعدی خواهیم بود.»

رهبری روسیه اعلام کرد که اهداف اولیه آن در اوکراین مهار تهدید فزاینده امنیت ملی ناشی از گسترش خزنده ناتو در همسایه خود و توقف حملات کی یف علیه مردم دونباس است.


لهستان از درخواست ماکرون برای «خودمختاری» از سوی آمریکا انتقاد کرد

موراویسکی تاریخچه قرن‌ها خصومت لهستان با روسیه را به عنوان منبعی از تخصص خود در مورد طرز فکر روسیه مطرح کرد.

امپریالیسم، استعمار و ناسیونالیسم صرفاً مصیبت گذرا در روح مسکو نیست. در هسته آن نهفته است،» این سیاستمدار اعلام کرد.

موراویسکی استدلال کرد که دفاع از اوکراین پیامدهایی برای سایر درگیری‌ها، به ویژه رویارویی آمریکا و چین بر سر تایوان دارد. در حالی که پکن به شدت به دخالت فزاینده واشنگتن در این جزیره خودگردان اعتراض کرده است، مقامات آمریکایی ادعا می کنند که چین می تواند تایوان را با زور تصرف کند.

اگر می‌خواهید تایوان به همان شکلی که هست بماند، باید از اوکراین حمایت کنید.» موراویسکی با انتقاد از سیاستمداران اتحادیه اروپا که معتقدند تایوان در حوزه نفوذ آنها نیست، گفت.

اگر اوکراین سقوط کند، اگر اوکراین فتح شود، روز بعد چین ممکن است به تایوان حمله کند. او پیش بینی کرد

سیاست اعلام شده پکن این است که به دنبال اتحاد مجدد مسالمت آمیز با جزیره باشد، اما اقدام نظامی برای جلوگیری از جدایی طلبی را رد نمی کند.

بیشتر بخوانید:
وزیر خارجه آلمان برای مقابله با ماکرون – پولیتیکو – به چین می رود

موراویسکی مفهوم خودمختاری استراتژیک اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت که افرادی که آن را ترویج می کنند واقعاً بلوک اقتصادی را به وابستگی بیشتر به چین سوق می دهند.

ما باید نظم جهانی را بازسازی کنیم، ناتو را تجدید کنیم و صلح را بازگردانیم.» وی اظهار داشت که دیدگاه کشورش از آینده اتحادیه اروپا را توضیح می دهد.