از ریشی سوناک پرسیده شد که آیا زنان 100% آلت تناسلی ندارند؟

در اوایل سال جاری، دولت بریتانیا لایحه‌های اصلاحات جنسیتی را که توسط اسکاتلند ارائه شده بود، مسدود کرد.

دهلی نو:

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در میان بحث های جاری در مورد مسائل تراجنسیتی در مصاحبه ای گفت که زنان آلت تناسلی ندارند.

در مصاحبه با خانه محافظه کارانهاز آقای سوناک درباره اظهارات اخیر سر کیر استرامر، رئیس حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون پارلمان بریتانیا که مدعی شده بود “البته 99.9 درصد از زنان آلت تناسلی ندارند” سؤال شد.

“شما آن را در چند درصد قرار می دهید؟” از آقای سوناک پرسیده شد.

با این حال، نخست‌وزیر بریتانیا به این سؤال خندید، اما وقتی از اینکه آیا فکر می‌کند این رقم واقعاً 100 درصد است، خنده‌ای گرفت، آقای سوناک پاسخ داد: “بله، البته.”

وی گفت: “ما باید همیشه برای کسانی که به فکر تغییر جنسیت هستند، دلسوزی و درک و تحمل داشته باشیم. البته باید.”

او افزود: «اما وقتی صحبت از این مسائل مربوط به حفاظت از حقوق زنان، فضاهای زنان می‌شود، من فکر می‌کنم که موضوع جنسیت بیولوژیکی وقتی به این سؤالات فکر می‌کنیم اساساً مهم است».

اظهارات آقای سوناک در زمانی مطرح شده است که بریتانیا در حال بحث درباره مسائل مربوط به قوانین جنسیتی است. دولت بریتانیا در حال بررسی طرح هایی برای ایجاد تمایز در قوانین برابری بین فردی که در یک جنس خاص متولد شده است و فردی که تغییر جنسیت داده است.

کیمی بادنوک، وزیر زنان و برابری بریتانیا، در نامه ای به کمیسیون برابری و حقوق بشر، ناظر برابری، خواستار مشاوره در مورد “مزایا یا موارد دیگر” اصلاحیه پیشنهادی برای تغییر تعریف قانونی جنسیت شد.

آقای سوناک در این مصاحبه گفت: “آنها با توصیه هایی در مورد قانون برابری و نحوه فکر کردن در مورد جنسیت بیولوژیکی پاسخ داده اند، ما در حال بررسی آن هستیم.”

“اما به عنوان یک نوع کلی از اصل عمل برای من، جنسیت بیولوژیکی در این سوالات بسیار مهم است، ما نمی توانیم آن را فراموش کنیم. و به همین دلیل است که باید مطمئن شویم، به ویژه هنگامی که صحبت از سلامت زنان، ورزش زنان یا ورزش می شود. در واقع فضاهایی که ما از آن حقوق و آن مکان ها محافظت می کنیم.”

قانون برابری بریتانیا به افراد جامعه تراجنسیتی اجازه می دهد از فضاهای تک جنسیتی مانند اتاق های رختکن و پناهگاه ها حذف شوند.

در اوایل سال جاری، دولت بریتانیا لایحه‌های اصلاحات جنسیتی را که توسط اسکاتلند ارائه شده بود، مسدود کرد. این اقدام توسط مقامات اسکاتلندی مورد انتقاد قرار گرفت که ادعا می کنند لایحه اصلاح به رسمیت شناختن جنسیت آنها تغییر جنسیت قانونی به رسمیت شناخته شده را برای افراد آسان تر می کند.

دولت اسکاتلند روز چهارشنبه اعلام کرد که مسدود کردن این لوایح را به چالش می کشد و این نشان دهنده یک بن بست قانونی بین دو دولت همسایه است.