شکست انتخاباتی اردوغان “انتقام” خواهد بود – کردهای سوریه – اخبار RT World

YPG مدعی است که ناکامی رئیس جمهور ترکیه در یک دوره دیگر برای عملیات ضد تروریسم آنکارا در سوریه است.

شکست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این ماه، به این معناست “انتقام” یکی از مقامات ارشد یگان های مدافع خلق (YPG) برای عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت.

صالح مسلم، یکی از رهبران YPG – یک گروه شبه نظامی سوری وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) که از سوی آنکارا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کردی مدیا هابر گفت که سازمانش ناامید شده است. به گزارش دیلی صباح، عملیات ضد تروریستی ترکیه از سال 2016 در شمال سوریه ادامه دارد.

“اکنون، ما یک فرصت در دستان خود داریم.” مسلم گفت و تاکید کرد که YPG مشتاق است اردوغان را برکنار کند. این اولین بار است که چنین چیزی در انتخابات رخ می دهد.» او افزود که “اگر بتوانیم در صندوق رای پیروز شویم، همه انتقام را از آن خواهیم گرفت [the defeat of] یک شخص.”

بیانیه مسلم در حالی بیان می شود که تعدادی از اعضای YPG و PKK آشکارا حمایت خود را از رقیب اصلی اردوغان، کمال قلیچداراوغلو، اعلام کرده اند، زیرا این دو در دور دوم انتخابات در 28 مه پیش می روند. در حالی که اردوغان کمی بیش از 49.4 درصد آرا را به دست آورد و کیلیچداراوغلو 44.96 درصد آرا را به دست آورد، اکثریت مطلق را به دست آورد.

قلیچداراوغلو قول داده است که روابط آنکارا با ناتو را اصلاح کند و مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را که عملاً از سال 2016 متوقف شده است، احیا کند. او همچنین روسیه را به گسترش متهم کرده است. “توطئه ها” و “تقلبی عمیق” ظاهراً با اشاره به فیلم های پخش شده در فضای مجازی که ظاهراً او را به PKK مرتبط می کند و به مسکو گفته است که دست از دولت ترکیه بردارید. روسیه این اتهامات را رد کرده است.


سومالیایی ها اردوغان ترکیه را برای پیروزی مجدد در انتخابات تشویق می کنند

اردوغان بارها رقیب خود را متهم کرده است تبانی با تروریست ها و تهدید به لغو دستاوردهای ترکیه در جنگ با تروریسم. او همچنین کیلیچداراوغلو را به خاطر تلاش برای این کار سرزنش کرده است “جدا کردن” کشور از روسیه

ترکیه چهار دهه است که جنگ‌های کم‌شدتی را علیه شبه‌نظامیان کرد در امتداد مرزهای سوریه و عراق به راه انداخته است، در یک کارزار رفت و برگشتی که جان بیش از 40000 نفر را گرفته است.

پ‌ک‌ک و گروه‌های وابسته به آن از سال 1984 دست به شورش زده‌اند و خواستار خودمختاری سیاسی و فرهنگی با هدف نهایی ایجاد یک دولت کرد مستقل، ادعای مالکیت سرزمین‌هایی در جنوب شرقی ترکیه و بخش‌های شمالی عراق و سوریه هستند.