لندن سفیدپوستان را از ارسال پست کارآموزی منع می کند – اخبار جهانی RT

موقعیت ارتباطی در حمل و نقل لندن مستلزم این است که متقاضی دارای پیشینه “سیاه پوست، آسیایی و قومیتی اقلیت” باشد.

یک پست کارآموزی با حقوق در سازمان حمل و نقل دولتی بریتانیا حمل و نقل برای لندن که به متقاضیان غیرسفیدپوست محدود می شود، پس از انتشار آن در رسانه های اجتماعی در روز شنبه، خشم گسترده ای را برانگیخت.

دوره کارآموزی ارتباطات استوارت راس، که در مجموع 21824 پوند (27134 دلار) برای 11 ماه پرداخت می کند. “کار هیبریدی مبتنی بر لندن” با یک یا دو روز در هفته در دفتر، نیاز به حضور متقاضی دارد «با پیشینه قومی سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت، که به عنوان داشتن برخی میراث آفریقایی، آفریقایی-کارائیب، آسیایی یا سایر میراث غیرسفید تعریف می‌شود.»

صلاحیت نژادی قبل از نیاز متقاضی ذکر شده است “یا یک فارغ التحصیل مقطع لیسانس یا فارغ التحصیل اخیر در مسیر دریافت، یا قبلاً 2:2 در هر مدرکی را کسب کرده است.”


پلیس لندن

این برنامه همچنین از افراد غیر فارغ التحصیل با کمتر از یک سال تجربه در صنعت ارتباطات استفاده می کند، اما به نظر می رسد الزامات نژادی کمتر انعطاف پذیر باشد.

این آگهی به خود می بالد که کارآموزان استوارت راس به پست های دائمی در حمل و نقل لندن و همچنین مشاغلی با پلیس متروپولیتن، کراس ریل با مسئولیت محدود، مارکس اند اسپنسر، شورای هنر، و خدمات بهداشت ملی و همچنین دولت محلی منتقل شده اند. طبق وب‌سایت TfL، این دوره کارآموزی در سال 2006 برای رفع کمبود ادعایی تنوع در صنعت روابط عمومی راه‌اندازی شد.

نایجل فاراژ، رئیس سابق حزب استقلال بریتانیا، با انتشار توییتی به این پست پاسخ داد و از “پایان دادن به تبلیغات نژادپرستانه” در حالی که لارنس فاکس، رهبر حزب Reclaim گفت: «اگر در این آگهی گفته شده بود که «سیاه‌ها لازم نیست اعمال شوند» […] خشم قابل توجیهی از هر گوشه ای از رسانه های نادان وجود خواهد داشت.»

این آگهی تازه ترین مورد از بسیاری از آگهی های شغلی با هدف نژادی بود که در هفته های اخیر توجه ها را به خود جلب کرد. آگهی دو موقعیت تدریس ۵۱۰۰۰ پوندی در سال (۶۳۳۰۰ دلار در سال) در گلاسکو فقط برای داوطلبان آزاد است. “کسانی که خود را سیاه پوست، آسیایی یا قومیتی اقلیت می دانند” در اوایل ماه جاری در وب سایت رسمی دولت شورای شهر گلاسکو ظاهر شد که پس از اعتراض عمومی این تبلیغ را حذف کرد.

شورا ادعا کرد که این آگهی به طور تصادفی عمومی شده است و قرار بود فقط در داخل منتشر شود، اما از ایده پشت آن دفاع کرد و استدلال کرد که هدف این بود “به جوانان خود الگوهای مثبت ارائه کنیم.”

سندی که خط مشی استخدام بحث برانگیز را توضیح می دهد به قانون برابری 2010 اشاره می کند که اجازه می دهد “اقدام مثبت” طرفداری از اقلیت ها به گونه ای که اگر کارفرما به طور منطقی فکر می کند: نامزد دارای ویژگی محافظت شده ای است که در نیروی کار کمتر نشان داده شده است، استخدام یا ارتقای نامزدی که از شایستگی برابر با نامزد دیگری برخوردار است، غیرقانونی نیست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: