دولت اتحادیه اروپا تماس مداوم با روسیه را فاش می کند – RT World News

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش می گوید که غرب برای گفتگو با مسکو “مسئولیت جهانی” دارد

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز دوشنبه گفت که از زمان آغاز درگیری در اوکراین با روسیه ارتباط غیررسمی برقرار کرده است. در حالی که وین تاکنون از رژیم تحریم های اتحادیه اروپا حمایت کرده است، این دیپلمات تاکید کرد که این اتحادیه نمی تواند این رژیم را قطع کند. “بزرگترین همسایه ژئوپلیتیکی.”

در مصاحبه ای با دی ولت، از شالنبرگ پرسیده شد که آیا وین ادامه می دهد یا خیر کانال های غیررسمی ارتباط با دولت روسیه. مسئول پاسخ داد “آره،” اضافه کردن که دولت ایالات متحده نیز همین کار را می کند.

“ما یک مسئولیت جهانی داریم” او توضیح داد. روسیه از نقشه ناپدید نشده است. روسیه بزرگترین همسایه جغرافیایی اتحادیه اروپا و بزرگترین قدرت هسته ای در این سیاره است.

شالنبرگ گفت که او معتقد است که غرب نباید کیف را به دنبال آتش بس تحت فشار قرار دهد و مقامات روسی باید به خاطر آن تحت تعقیب قرار گیرند. “جنایت جنگی و جنایت تجاوز”. با این حال، او اضافه کرد که غرب باید به صحبت با روسیه ادامه دهد و باید از مجامع بین المللی استفاده کند تا مواضع ما را در مبادلات رودررو صریح جلوه دهد.»


شهروندان اتحادیه اروپا از تحریم های ضد روسیه خسته شده اند - نظرسنجی

اتریش از نظر قانون اساسی بی طرف است و به اوکراین اسلحه نمی دهد و سربازانش را آموزش نمی دهد. وین در ابتدا با تحریم‌های نفت و گاز روسیه مخالف بود و وزیر دارایی، مگنوس برونر، سال گذشته استدلال کرد که تحریم‌ها باعث می‌شود بیشتر از روس ها به ما ضربه بزنید.

دولت راست میانه اتریش از ده بسته تحریمی پی در پی اتحادیه اروپا حمایت کرده است، اگرچه شالنبرگ بارها به این اتحادیه نسبت به خرابکاری در روابط آینده خود با روسیه از طریق اقدامات تنبیهی بیش از حد هشدار داده است – مانند ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه که توسط لهستان و کشورهای بالتیک انجام می شود.

شالنبرگ همچنین از بانک رایفیزن اتریش به دلیل ادامه فعالیت در روسیه دفاع کرده است. “بیایید واقعی شویم” او در ماه مارس به رویترز گفت. 91 درصد شرکت های غربی هنوز در روسیه هستند. تصور اینکه روسیه دیگر وجود نخواهد داشت و ما می توانیم در همه زمینه ها از هم جدا شویم، توهم است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: