شرکت زغال سنگ چین تولید در پاکستان را به دلیل عدم پرداخت عوارض کاهش می دهد

شرکت زغال سنگ چین تولید در پاکستان را به دلیل عدم پرداخت عوارض کاهش می دهد

تأخیر در پرداخت ها تأثیر قابل توجهی بر کریدور اقتصادی چین و پاکستان داشته است. (نمایندگی)

اسلام آباد:

به گزارش نیشن، روابط بین متحد پاکستان و چین به دلیل عدم پرداخت بدهی ها توسط اسلام آباد بدتر می شود.

تأخیر در پرداخت ها یک مشکل تکراری بوده است و به طور قابل توجهی بر کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) تأثیر گذاشته است.

شرکت بهره بردار معادن چین اخیراً اعلام کرد که به دلیل عدم پرداخت عوارض توسط دولت فدرال مجبور است تولید خود را به نصف کاهش دهد، پاکستان 60 میلیون دلار به شرکتی بدهکار است که زغال سنگ را برای اکثر نیروگاه های زغال سنگ در این کشور تامین می کند. این کشور، به گزارش The Nation.

شرکت مهندسی ماشین آلات چین (CMEC) زغال سنگ را به نیروگاه هایی که به طور متوسط ​​1360 مگاوات برق تولید می کنند، تغذیه می کند.

پس از ناتوانی پاکستان در پرداخت این عوارض، استخراج و تامین زغال سنگ این نیروگاه ها باید قطع می شد. به گزارش نیشن، آنچه می تواند راهی برای تبدیل شدن به یک اقتصاد کارآمد، مقرون به صرفه و مولد باشد، به سرعت تبدیل به فرصت های از دست رفته و متحمل شدن تعهدات بیشتری برای پاکستان می شود.

اگر این موضوع حل نشده باقی بماند، CMEC به کشور هشدار می دهد که در یک ماه آینده یک نیمه کامل خواهد داشت. بر اساس جزئیات منتشر شده توسط این شرکت، پرداخت ها از ماه می سال گذشته انجام نشده است. به گزارش نیشن، علاوه بر این، عملیات کند می تواند فاز سوم پروژه را تهدید کند و در نتیجه پاکستان مجبور به واردات زغال سنگ به جای استفاده از ذخایر محلی شود.

پاکستان به سختی ذخایر کافی برای پوشش واردات اساسی برای چهار ماه آینده دارد و اگر زغال سنگ بیشتری به این ترکیب اضافه کند، هزینه گزافی را متحمل خواهد شد.

چنین مسائلی در پاکستان تکرار شده است. به گزارش Nation، مقامات چینی در چند ماه گذشته نگرانی های خود را در مورد پرداخت های معوق به ارزش 1.5 میلیارد دلار به نیروگاه های مستقل (IPP) ابراز کرده بودند.

وضعیت بد اقتصادی پاکستان منجر به کمبود شدید دلار شده است، به همین دلیل است که احتمال دارد در آینده نزدیک نیز نتواند این پرداخت ها را انجام دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)