ناتو در نظر دارد جت های جنگنده بیشتری به اوکراین بدهد – اخبار RT World

دبیر کل بلوک نظامی گفته است که انواع دیگری از هواپیماها می توانند از هواپیماهای دوران شوروی که قبلاً ارائه شده بود پیروی کنند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، فاش کرد که در حال بررسی تامین جت های جنگنده بیشتر به اوکراین در کنار هواپیماهای جنگی طراحی شده توسط شوروی است که قبلاً توسط برخی از کشورهای عضو ارائه شده است. کی‌یف در ماه‌های اخیر درخواست‌ها را از حامیان غربی خود برای تحویل F-16 و سایر هواپیماهای مدرن به نیروی هوایی اوکراین تشدید کرده است.

استولتنبرگ پیش از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان در روز جمعه به خبرنگاران اطمینان داد که ناتو برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهد بود. این مقام همچنین خاطرنشان کرد که بین کشورهای عضو در مورد آینده اوکراین در این اتحاد اتفاق نظر وجود دارد.

به گفته استولتنبرگ، بلوک تحت رهبری ایالات متحده به دنبال کمک به کی‌یف در انتقال سلاح‌های دوران شوروی به سلاح‌های غربی است و ارتش اوکراین را با نیروهای مسلح کشورهای ناتو سازگار می‌کند.

با این حال، در حال حاضر، تمرکز اتحاد بر تضمین این است کهاوکراین پیروز می شودرئیس ناتو تاکید کرد: و ابزاری برای دفع هرگونه حمله آینده توسط روسیه دارد.


آلمان به هواپیماهای جنگنده ساخت شوروی برای اوکراین چراغ سبز نشان داد

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه قصد دارد به درخواست‌های کی‌یف برای جت‌های جنگنده توجه کند، گفت:متحدان تحویل داده اند، لهستان، اسلواکی MiG-29 تحویل داده اند.

علاوه بر آن، “بحث در مورد انواع دیگر جت ها نیز ادامه دارد،دبیرکل اشاره کرد، با این حال، از افشای مدل‌هایی که در حال بررسی هستند کوتاه آمد.

استولتنبرگ در جریان سفر غیرمنتظره خود به کی‌یف در روز پنجشنبه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار کرد که رئیس ناتو را به دلیل نبود جدول زمانی مشخص برای پیوستن احتمالی اوکراین به این بلوک تحت فشار قرار داد. زلنسکی همچنین از استولتنبرگ درخواست کمک کردبر بی میلی غلبه کنیدبرخی از کشورهای عضو در مورد ارائه راکت‌های دوربرد و جت‌های جنگنده مدرن به اوکراین.

حدود یک ماه پیش، اسلواکی و لهستان، هر دو کشور عضو ناتو، از تحویل هواپیماهای Mig-29 ساخت شوروی به اوکراین خبر دادند.

روسیه پیوسته استدلال کرده است که تحویل تسلیحات غربی به کی یف تنها به طولانی کردن خونریزی کمک می کند و این کشور مصمم است به اهداف خود در کشور همسایه دست یابد. کرملین همچنین بارها به ناتو هشدار داده است که با تحویل سامانه‌های پیشرفته‌تر به اوکراین، بیشتر و بیشتر درگیر درگیری می‌شود و به طور بالقوه خطر رویارویی مستقیم با روسیه را به دنبال دارد.