توییتر برچسب‌های «وابسته به دولت» را حذف می‌کند – RT World News

حساب‌های رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی، گلوبال تایمز و RT دیگر به‌عنوان رسانه‌های دولتی برچسب‌گذاری نمی‌شوند.

توییتر برچسب‌های «وابسته به ایالت» و «با بودجه دولت» را از حساب‌های رسانه‌های بزرگ به عنوان بخشی از به‌روزرسانی اعلام‌نشده حذف کرد. این اقدام روز جمعه به دنبال یک رشته اختلافات بین توییتر و چندین سازمان خبری بر سر نامگذاری ها صورت گرفت.

توییتر برچسب های بحث برانگیز را در چند هفته گذشته به حساب های متعددی از جمله بی بی سی، CBC کانادا و NPR آمریکا اعمال کرده بود. در پاسخ، این رسانه‌ها تهدید کردند که توییتر را ترک خواهند کرد و فعالیت خود را در این پلتفرم به حالت تعلیق درآوردند، با این استدلال که این برچسب‌ها تلاشی برای تضعیف مشروعیت آنها یا نشان دادن عدم استقلال تحریریه است.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت توضیح داد که توییتر تنها بود “تلاش برای دقیق بودن” و حتی برخی از برچسب ها را تغییر داد و نام بی بی سی را تغییر داد “با بودجه دولت” به “با بودجه عمومی” در حالی که برچسب CBC به عنوان بازنویسی شد 69 درصد با بودجه دولت

با این حال، از روز جمعه، هیچ برچسبی روی هیچ یک از حساب های ذکر شده دیده نمی شود. این برچسب همچنین از سایر رسانه ها از جمله RT و اسپوتنیک روسیه و گلوبال تایمز چین و شین هوا حذف شد. این برچسب همچنین در حساب های خبرنگاران مرتبط با این رسانه ها وجود نداشت.


ماسک برچسب CBC را به

قبل از تصاحب 44 میلیارد دلاری ماسک از توییتر در سال گذشته، “رسانه های وابسته به دولت” برچسب در درجه اول برای رسانه های غیر غربی، عمدتا در روسیه و چین، رزرو شده بود. مدیریت قبلی توییتر در سال 2020 اعلام کرد که این نامگذاری برای اطلاع عموم است زمانی که یک حساب رسانه ای به طور مستقیم یا غیرمستقیم به یک بازیگر دولتی وابسته است. توییتر همچنین در آن زمان اعلام کرد که تقویت چنین حساب‌ها یا توییت‌های آن‌ها را از طریق سیستم‌های توصیه خود متوقف خواهد کرد.

آخرین به‌روزرسانی این پلتفرم همچنین شاهد حذف همه علامت‌های آبی قدیمی است که قبلاً حساب‌های تأیید شده افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران برجسته را شناسایی می‌کردند. کسانی که مایل به داشتن نماد در کنار نام خود هستند، اکنون باید 8 دلار در ماه هزینه اشتراک توییتر آبی بپردازند.

ماسک مدت کوتاهی پس از بستن قرارداد خرید توییتر، حذف علامت آبی قدیمی را اعلام کرد و فاش کرد که می‌خواهد از این ویژگی برای سودآوری بیشتر شرکت کسب درآمد کند. علاوه بر اشتراک پایه آبی توییتر، این پلتفرم اکنون به کسب‌وکارها نشان تأیید طلایی 1000 دلاری در ماه ارائه می‌کند که همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا شرکت‌های وابسته خود را تأیید کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: