شبیه سازی شتر دبی برای مسابقات، مجالس زیبایی

شبیه سازی شتر دبی برای مسابقات، مجالس زیبایی

شبیه سازی حیوانات زمان بر است و میزان موفقیت آن پایین است.

دبی:

نثار وانی با رهبری اولین شبیه سازی شتر در جهان در سال 2009، اکنون چند ده شتر در سال را در آزمایشگاه دبی تکرار می کند – یک تجارت بزرگ در منطقه خلیج فارس که در آن شترها گرامی هستند و می توانند مبالغ هنگفتی را در مسابقات زیبایی و مسابقه به دست آورند.

آقای وانی گفت: “ما این تخمک ها را از تخمدان حیوانات ذبح شده جمع آوری می کنیم. باید آنها را به مدت 24 ساعت در آزمایشگاه بالغ کنیم تا به مرحله ای برسند که بتوانیم از آنها برای فرآیند شبیه سازی استفاده کنیم.”

شبیه سازی تولیدمثلی حیوانات از فرآیندی به نام انتقال هسته ای سلول سوماتیک استفاده می کند. DNA از سلول تخم شتر برداشته می‌شود و با DNA سلول منجمد یک شتر که برای برخی کیفیت‌ها مانند سرعت یا زیبایی ارزشمند است، جایگزین می‌شود. سپس تخمک به یک جنین بدون نیاز به اسپرم تبدیل می شود.

با این حال، شبیه سازی حیوانات با میزان موفقیت کم زمان بر است.

وانی که اصالتاً دامپزشک است و دارای مدرک دکترای تولید مثل حیوانات است، می‌گوید: «از صد جنینی که انتقال می‌دهیم، می‌توانیم پنج تا ده حاملگی داشته باشیم و گاهی ممکن است سه تا شش نوزاد به دنیا بیایند.

وانی گفت که مرکز بیوتکنولوژی تولیدمثلی در دبی برای حفظ سلول‌های شترهای مسابقه‌ای نخبه، برندگان مسابقه زیبایی، شیردوشی و نرهای ممتاز کار می‌کند.

همچنین از فناوری شبیه سازی بین گونه ای برای حفظ گونه های در معرض خطر استفاده می کند.

آقای وانی گفت که این شتر باختری وحشی دو کوهانه و در معرض خطر انقراض را با استفاده از تخم و مادر جانشین شترهای تک کوهانه شبیه سازی کرده است.

وانی گفت: “در شبیه سازی، ما کار جدیدی انجام نمی دهیم. خداوند همه مواد را خلق کرده است. خداوند سلول ها را خلق کرده است، ما فقط به این فرآیند کمک می کنیم.” و افزود که این یکی از تعدادی از تکنیک های فناوری کمک باروری است.

بیشتر کارهای این مرکز برای حفظ صفات نخبه از طریق روش مرسوم‌تر انتقال جنین چندگانه انجام می‌شود.

تخمدان یک شتر با ارزش برای تولید چندین تخم تحریک می شود. پس از لقاح با اسپرم ارزشمند، جنین های متعدد را می توان به شترهای جایگزین منتقل کرد.

وانی گفت: «برای مثال امسال 20 بارداری از یک مرد خوب و یک زن خوب داریم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)