جاسوسی هکرهای چینی از زیرساخت های کلیدی ایالات متحده – مایکروسافت – RT World News

کارشناسان ادعا می کنند “کاهش” نظارت پکن می تواند “چالش برانگیز” باشد

غول فناوری مایکروسافت روز چهارشنبه ادعا کرد که گروهی از هکرهای چینی تحت حمایت دولت، عملیات نظارتی پیچیده‌ای را بر دارایی‌های زیرساختی کلیدی ایالات متحده انجام داده‌اند و هشدار داد که اقدامات مشابه ممکن است در سایر نقاط جهان رخ دهد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای مدعی شد که این گروه – که «Volt Typhoon» نامیده می‌شود – از اواسط سال ۲۰۲۱ بر سازمان‌های زیرساختی ایالات متحده از جمله در بخش‌های مخابراتی و حمل‌ونقل نظارت داشته است. به گفته این شرکت فناوری، این شرکت همچنین عملیاتی را برای جاسوسی از تأسیسات ایالات متحده در گوام، جایی که دارایی های نظامی کلیدی ایالات متحده در اقیانوس آرام است، انجام داده است.

مایکروسافت این را گفت “کاهش این حمله می تواند چالش برانگیز باشد” و اینکه پکن تلاش می کند تا توانایی های واشنگتن برای برقراری ارتباط با آمریکا را کاهش دهد “منطقه آسیایی.”

این شرکت فناوری همچنین ادعا کرد که با “اعتماد به نفس متوسط” که این کمپین ولت تایفون بود پیگیری توسعه قابلیت هایی که می تواند زیرساخت های ارتباطی مهم بین ایالات متحده و منطقه آسیا را در طول بحران های آینده مختل کند.

مایکروسافت اضافه کرد که معتقد است کمپین Volt Typhoon طیفی از بخش‌های زیرساختی ایالات متحده از جمله ارتباطات، تولید، آب و برق، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، دریانوردی، دولت، فناوری اطلاعات و آموزش را هدف قرار می‌دهد.


تهدید هکر سایبری چین

پکن گزارش مایکروسافت را چنین توصیف کرد “بسیار غیرحرفه ای” و آن را رد کرد “اطلاعات نادرست.”

به طور جداگانه، روز چهارشنبه، شبکه اطلاعاتی Five Eyes، متشکل از آژانس‌هایی در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند، یک مشاوره امنیت سایبری (CSA) منتشر کرد که در آن یک مورد را برجسته کرد. “خوشه ای از فعالیت های مورد علاقه اخیراً کشف شده است” از آنچه گفته می شد بازیگر سایبری Volt Typhoon در چین بود که توسط دولت حمایت می شد.

به گزارش روز پنجشنبه گاردین، سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا همچنین هشدار دادند که روش‌های مورد استفاده هکرهای چینی برای نفوذ به سیستم‌های آمریکایی می‌تواند در سایر کشورها نیز اعمال شود.

در پاسخ، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه پکن، ادعای هک پنج چشم را رد کرد. “کمپین اطلاعات نادرست جمعی” که ثابت کرد واشنگتن در حال گسترش اطلاعات نادرست خود در خارج از سازمان های دولتی است.

اما مهم نیست که از چه روش های مختلفی استفاده می شود، هیچ یک از اینها نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که ایالات متحده امپراتوری هک است. مائو گفت.

تنش ها بین پکن و واشنگتن در ماه های اخیر افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل ادعاهای چین مبنی بر حمایت ایالات متحده است. “نیروهای تجزیه طلب” در جزیره خودمختار تایوان – که پکن مدعی است قلمرو آن است. در همین حال، واشنگتن همچنین نسبت به فعالیت های نظامی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام ابراز نگرانی کرده است.