نروژ به مردم هشدار می دهد که از نهنگ “جاسوسی” دوری کنند – RT World News

بلوگا سفید با نام «هوالدیمیر» برای اولین بار در سال 2019 مشاهده شد و تصور می شد که روسی باشد.

اداره شیلات نروژ به ساکنان اسلو هشدار داده است که فاصله خود را با آنها حفظ کنند “هوالدیمیر” نهنگ سفیدی که به نظر می رسد پس از سفر به سواحل نروژ در سال 2019، آبدره را به عنوان خانه دائمی خود انتخاب کرده است.

ما به ویژه افراد داخل قایق را تشویق می کنیم که فاصله مناسبی را رعایت کنند تا نهنگ آسیب ببیند یا در بدترین حالت در اثر ترافیک قایق کشته نشود. فرانک باک جنسن، مدیر شیلات روز چهارشنبه گفت.

نروژ نهنگ های بلوگا را یک گونه حفاظت شده می داند. باک جنسن نهنگ را باور می کند “اکنون در Oslofjord داخلی ساکن است.” منطقه ای پرجمعیت که خطر آسیب ناشی از تماس انسانی را افزایش می دهد. او گفت که هوالدیمیر رنج کشیده است “صدمات جزئی” از تماس قبلی با قایق ها

نهنگ برای اولین بار در آوریل 2019 زمانی که در سواحل شمالی نروژ ظاهر شد و مدام به قایق های ماهیگیران نزدیک شد، توجه را به خود جلب کرد. این پستاندار دریایی از دسته دوربین با برچسب “تجهیزات سنت پترزبورگ” استفاده کرده بود که منجر به این گمانه‌زنی شد که این یک “جاسوس روسیه.”

این نهنگ دوستانه پس از کلمه نروژی به معنی نهنگ و بازی با نام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به زودی Hvaldimir نام گرفت.


محیط بانان نروژ را به دلیل طرح نفت قطب شمال منفجر کردند

یکی از رسانه های نروژی نظریه ای را گزارش کرد که حوالدیمیر در واقع روسی است – یک بلوگا به نام سمیون که از یک پناهگاه دریایی به نهنگ ها برای بازی با کودکان برای اهداف درمانی آموزش می دهد. در حالی که این امر دوستی نهنگ را برای انسان ها توضیح می دهد، هیچ کس تا کنون نتوانسته این ادعا را تایید کند.

این امر مانع از شوخی های آنلاین در مورد ماموریت جاسوسی هوالدیمیر برای مسکو نشده است، به خصوص که ناو یو اس اس جرالد فورد، یک ابر ناو هسته ای نیروی دریایی ایالات متحده نیز به تازگی به بندر اسلو رسیده است.

به نظر می رسد مقامات نروژی راضی هستند که فعلاً اجازه دهند Hvaldimir آزادانه پرسه بزند.

ما همیشه اعلام کرده‌ایم که نهنگ مورد نظر حیوانی آزاد است و دلیلی برای گرفتن آن و قرار دادن آن در پشت میله‌ها نمی‌بینیم.» باک جنسن گفت. اکنون که در یک منطقه آسیب پذیرتر است و دسترسی به غذا ممکن است محدود باشد، ما اقدامات متفاوتی را در نظر خواهیم گرفت. اما هنوز خیلی زود است که درباره آن چیزی بگوییم.»