شاهزاده هری اولین پادشاه بریتانیا در 130 سال است که در دادگاه شهادت می دهد

شاهزاده هری اولین پادشاه بریتانیا در 130 سال است که در دادگاه شهادت می دهد

شاهزاده هری پنجمین نفر در صف تاج و تخت بریتانیاست (پرونده)

لندن:

شاهزاده هری اولین مقام سلطنتی بریتانیا خواهد بود که به مدت 130 سال در دادگاه شهادت می دهد و هفته آینده در شکایت خود علیه یک گروه روزنامه که او را به رفتارهای غیرقانونی متهم می کند، شهادت می دهد.

هری، پسر کوچکتر شاه چارلز، در دادگاه عالی لندن به عنوان بخشی از پرونده ای که او و بیش از 100 چهره مشهور و چهره های سرشناس دیگر علیه روزنامه میرور گروپ (MGN)، ناشر دیلی میرر مطرح کرده اند، حاضر خواهد شد. ، ساندی میرر و ساندی پیپل.

پس از شهادت ادوارد هفتم به عنوان شاهد در بخشی از یک پرونده طلاق در سال 1870 و 20 سال بعد در یک محاکمه تهمت بازی با ورق، هر دو قبل از اینکه پادشاه شود، این اولین باری است که یک مقام ارشد سلطنتی شهادت می دهد.

هری که پنجمین ردیف تاج و تخت است، در شش ماه گذشته به سختی از تیتر خبرها خارج شده است به دلیل اختلافات قانونی خود با مطبوعات بریتانیا و انتشار خاطراتش و مجموعه مستند نتفلیکس که در آن سایر اعضای خانواده سلطنتی را متهم می کند. تبانی با روزنامه های تبلوید

حضور او در دادگاه احتمالا توجه جهانیان را به خود جلب خواهد کرد.

دیوید یلند، مشاور ارشد ارتباطات و سردبیر سابق روزنامه روپرت مرداک سان – نشریه‌ای که هری نیز از آن شکایت می‌کند – گفت که خانواده سلطنتی مدت‌ها به دنبال اجتناب از پرونده‌های قضایی بودند، زیرا کنترل اوضاع را در دست نداشتند.

او گفت: “این موارد اغلب مصداق تخریب متقابل تضمین شده است. من فکر نمی کنم که کسی به ظاهر عالی از آن خارج شود.”

بیش از 100 نفر از MGN شکایت کرده اند که هری و سه نفر دیگر به عنوان موارد آزمایش انتخاب شدند.

این محاکمه که ماه گذشته آغاز شد، به خبرنگاران MGN یا بازرسان خصوصی به سفارش آنها گفته شده است که هک تلفن را در “مقیاس صنعتی” انجام داده اند و برای به دست آوردن اطلاعات در مورد شاهزاده و سایر مدعیان اقدامات غیرقانونی دیگری انجام داده اند.

دیوید شربورن وکیل مدعیان گفته است که این کار با آگاهی و تایید سردبیران و مدیران ارشد انجام شده است. MGN با این اتهامات مخالفت می کند و می گوید که شخصیت های ارشد هر چیزی در مورد هک را انکار کرده اند و هرگونه تخلفی را از آنها پنهان کرده اند.

“مصاحبه نهایی”

روزنامه‌نگار و زندگی‌نامه‌نویس هری به دادگاه گفته بود که یکی از کسانی که از هک کردن اطلاعات می‌دانست، پیرز مورگان، سردبیر سابق، اکنون یکی از مطرح‌ترین پخش‌کننده‌های بریتانیا و منتقد سرسخت شاهزاده و همسرش مگان است.

مورگان که هر گونه دخالت در رفتار غیرقانونی را رد کرده و هری را به تعرض به حریم خصوصی خانواده خود متهم کرده است، پس از بیان سخنانی صریح درباره مگان، کار خود را به عنوان مجری در یک برنامه صبحانه تلویزیونی ترک کرد.

یلند گفت: «فرار از این تصور که او از دادگاه استفاده می‌کند سخت است، زیرا می‌داند که وقتی در جعبه شاهد باشد، او را باور خواهند کرد.» “این مصاحبه نهایی است که توسط یک وکیل متخاصم در جعبه شاهد مورد بازجویی قرار می گیرد.”

در آغاز محاکمه، MGN که اکنون متعلق به ریچ است، در اسناد دادگاه عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که در یک مورد ساندی پیپ به طور غیرقانونی به دنبال اطلاعاتی درباره هری بوده است و او مستحق دریافت غرامت است.

اما سایر اتهامات وی را رد کرده و گفته است که او هیچ مدرکی برای ادعاهای خود ندارد. در عوض، کاخ باکینگهام احتمالاً نقش برجسته‌ای در بازجویی متقابل هری دارد، و MGN استدلال می‌کند که برخی اطلاعات از دستیاران سلطنتی آمده است.

اسناد MGN می گوید که یک داستان در مورد هری زمانی منتشر شد که معاون سابق منشی خصوصی پدرش و مورگان در حال صرف “غذاهای منظم و جلسات نوشیدن با هم” بودند.

هری گفته است که خانواده‌اش و دستیارانشان در افشای داستان‌های منفی برای محافظت یا افزایش شهرت خود شریک بوده‌اند. کاخ اظهار نظری نکرده است.

حضور این هفته برای دومین بار در سال جاری خواهد بود که هری پس از پیوستن به التون جان خواننده و دیگران برای جلسات دادرسی در ماه مارس در مورد شکایت آنها علیه ناشر روزنامه های دیلی و ساندی میل، در دادگاه عالی لندن شرکت می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)