بحران جمعیت ژاپن عمیق تر می شود زیرا نرخ زاد و ولد به رکورد پایین می رسد

بحران جمعیت ژاپن عمیق تر می شود زیرا نرخ زاد و ولد به رکورد پایین می رسد

نرخ تولد ژاپن برای هفتمین سال متوالی در سال 2022 کاهش یافت (پرونده)

توکیو:

وزارت بهداشت ژاپن روز جمعه اعلام کرد که نرخ زاد و ولد در ژاپن برای هفتمین سال متوالی در سال 2022 کاهش یافت و به پایین ترین حد خود رسید و این امر نشان دهنده احساس بحرانی است که با کاهش جمعیت و پیر شدن سریع این کشور را فرا گرفته است.

نرخ باروری یا میانگین تعداد فرزندانی که از یک زن در طول زندگی به دنیا آمده است، 1.2565 بوده است. این در مقایسه با پایین ترین سطح قبلی یعنی 1.2601 که در سال 2005 ارسال شده بود، بسیار پایین تر از نرخ 2.07 است که برای حفظ یک جمعیت پایدار ضروری است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر، جلوگیری از کاهش نرخ زاد و ولد در کشور را اولویت اصلی خود قرار داده است و دولت وی، با وجود سطوح بالای بدهی، قصد دارد سالانه 3.5 تریلیون ین (25 میلیارد دلار) برای مراقبت از کودکان و سایر اقدامات برای حمایت از والدین اختصاص دهد.

او این هفته هنگام بازدید از یک مهدکودک گفت: “جمعیت جوانان در دهه 2030 به شدت شروع به کاهش خواهد کرد. دوره زمانی تا آن زمان آخرین فرصت ما برای معکوس کردن روند کاهش تولد است.”

این همه‌گیری چالش‌های جمعیتی ژاپن را تشدید کرده است، به طوری که ازدواج‌های کمتر در سال‌های اخیر به تولد کمتر کمک کرده است و COVID-19 تا حدی عامل مرگ و میر بیشتر است.

داده ها نشان می دهد که تعداد نوزادان در ژاپن در سال گذشته با 5 درصد کاهش به 770747 نفر رسیده است که پایین ترین رقم جدید است، در حالی که تعداد مرگ و میرها با 9 درصد افزایش به رکورد 1.57 میلیون نفر رسیده است. بیش از 47000 مرگ در ژاپن در سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا رخ داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)