“شانس کمی” چین با مذاکرات سطح بالا با ایالات متحده موافقت می کند – فایننشال تایمز – RT World News

لی شانگفو وزیر دفاع چین از سال 2018 تحت تحریم های مرتبط با روسیه قرار گرفته است

فایننشال تایمز روز پنجشنبه گزارش داد وزیر دفاع تازه منصوب شده چین به دلیل تحریم هایی که واشنگتن علیه وی به دلیل دخالت ادعایی در انتقال تسلیحات پیشرفته روسی وضع کرده است، بعید است در ماه آینده با همتای آمریکایی خود در سنگاپور دیدار کند.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به دنبال گفتگو با لی شانگفو که در ماه مارس سمت خود را بر عهده گرفت، در نشست امنیتی شانگری-لا دیالوگ در ژوئن است. با این حال، ظاهراً چین این را به ایالات متحده گفته است “شانس کمی وجود دارد” از برگزاری چنین جلسه ای

گفته می شود که تعامل دیپلماتیک به دلیل تحریم هایی که ایالات متحده در سال 2018 علیه این وزیر اعمال کرده بود، مختل می شود، زمانی که وی به عنوان مدیر بخش توسعه تجهیزات مشغول به کار بود. وزارت امور خارجه مدعی شد که لی در انتقال جت های جنگنده Su-35 و مواد مربوط به سامانه های دفاع هوایی S-400 از روسیه به چین دست داشته است.

به گفته منابع فایننشال تایمز، در حالی که واشنگتن خاطرنشان کرد که محدودیت ها مانع از دیدار روسای دفاع در کشور ثالث نمی شود. “تقریبا غیرممکن خواهد بود” تا زمانی که تحریم ها پابرجا هستند، چین با چنین مذاکراتی موافقت کند. در عین حال، گفته می شود که واشنگتن تمایلی به لغو این اقدامات ندارد.


وزیر دفاع جدید چین تحت تحریم های آمریکا مرتبط با روسیه

در ماه آوریل، پنتاگون اعلام کرد که چین از تعامل با آستین و رئیس ستاد مشترک آمریکا، مارک میلی، امتناع کرده است. یک ماه پیش، این وزارتخانه مدعی شد که مقامات ارشد دفاعی آمریکا و چین از ماه نوامبر تاکنون با هم صحبت نکرده اند.

شکست ارتباطات بین دو قدرت ناشی از تعدادی از مسائل داغ در روابط دوجانبه، از جمله تصمیم ایالات متحده برای سرنگونی یک بالن مشکوک به جاسوسی چینی بر فراز آمریکا در اوایل فوریه است. چین اصرار دارد که شیء یک بوده است “کشتی هوایی غیرنظامی” که به دلیل شرایط فورس ماژور وارد حریم هوایی ایالات متحده شد.

یکی دیگر از موارد اختلاف به بن بست چین و آمریکا بر سر تایوان بستگی دارد. چین جزیره جدا شده را قلمرو مستقل چین می داند. در حالی که واشنگتن روابط رسمی دیپلماتیک با تایپه را حفظ نمی کند، دولت محلی را با تسلیحات دفاعی تامین کرده است. این تنش ها همچنین با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس سابق آمریکا به تایوان در تابستان گذشته که پکن آن را نقض سیاست “چین واحد” می دانست، دامن زد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: