سیاستمدار فرانسوی برای آسانژ پناهندگی می خواهد – RT World News

ژان لوک ملانشون، رهبر چپ‌گرایان پس از پیشنهاد پدر بنیانگذار ویکی‌لیکس که پاریس می‌تواند به پسرش پناهندگی بدهد، گفت: فرانسه نباید در برابر جولیان آسانژ سکوت کند.

ملنشون، زندگی آسانژ – که در سلول انفرادی در زندان بیلمارش لندن نگهداری می شود در حالی که یک دادگاه بریتانیا درخواست استرداد توسط ایالات متحده را بررسی می کند، در معرض تهدید است. نوشت در توییتر روز سه شنبه

سال‌ها است که ما از فرانسه می‌خواهیم که او را بپذیرد. رئیس حزب چپ گرای La France Insoumise (فرانسه بدون تعظیم) گفت و بر آن اصرار داشت فرانسه نباید ساکت بماند.

بیانیه ملانشون که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 19.6 درصد آرا را به دست آورد، پس از دیدار پدر آسانژ، جان شیپتون، از نشست افشاگران در پاریس در روز دوشنبه صورت گرفت.

در طول این رویداد، شیپتون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این اتفاق خواهد افتاد “یک چیز محترمانه” برای اینکه دولت فرانسه به پسرش پناهندگی بدهد.

من احساس می کنم که فرانسه در طول 12 سال گذشته به جولیان حمله نکرده است و در نتیجه فرانسه آزاد است در ازای اطلاعاتی که ویکی لیکس و جولیان به فرانسه آورده اند، اقدام کند. وی با اشاره به افشاگری های این وب سایت مبنی بر جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکا از روسای جمهور فرانسه و هک بانک های محلی گفت.

چند ده قانونگذار فرانسوی نیز اخیراً از پاریس خواسته اند که آسانژ را بپذیرد و تیم حقوقی ناشر استرالیایی الاصل سال گذشته گفته بود که موکل آنها امیدوار است در خاک فرانسه پناهندگی پیدا کند.

ادامه مطلب


غارهای بریتانیا، به آسانژ اجازه می دهد در زندان ازدواج کند

آسانژ در صورت استرداد به ایالات متحده، جایی که وی به دلیل انتشار اسناد طبقه بندی شده در عراق، افغانستان، گوانتانامو و سایرین توسط ویکی لیکس تحت تعقیب است، ممکن است با 175 سال زندان روبرو شود.

او در آوریل 2019 به دلیل نقض وثیقه، پس از هفت سال حبس در سفارت اکوادور در لندن در بلمارش قرار گرفت.

ناشر از حکم دستگیری صادر شده به دلیل اتهامات تجاوز جنسی که او همیشه آن را رد کرده بود فرار کرده بود و به دلیل کمبود شواهد منجر به هیچ گونه اتهام واقعی نشد.

طرفداران آسانژ اصرار دارند که او واقعاً به دلیل فعالیت های مشروع روزنامه نگاری و افشای حقیقت برای مردم مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

انتظار می رود دادگاه عالی بریتانیا در مورد درخواست تجدید نظر ایالات متحده علیه تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر ممنوعیت استرداد بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا به دلیل وضعیت بد سلامتی و خطر خودکشی این مرد 50 ساله رای دهد.

تیم آسانژ پس از آن می‌تواند در صورتی که حکم رای موافق نباشد، در دادگاه عالی به چالش بکشد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید