بولسونارو برزیلی ممکن است با یک رقیب بازگشتی روبرو شود – RT World News

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل، گفت که مایل است به عنوان نامزد در انتخابات در برابر ژایر بولسونارو، رهبر کنونی شرکت کند و رقیب احتمالی خود را «نسخه ضعیف ترامپ» نامید.

لولا روز دوشنبه در یک کنفرانس رسانه ای در پارلمان اروپا در بروکسل اعلام کرد که حزب کارگران باید یک نامزد ریاست جمهوری را برای جانشینی بولسونارو دست راستی در سال 2022 معرفی کند و گفت که مایل است دوباره در انتخابات شرکت کند.

ادامه مطلب


بزرگترین بازار هوانوردی جهان ممکن است به زودی از بوئینگ 737 مکس تبعیدی استقبال کند

“من حاضرم، من با انگیزه هستم، از سلامتی خوبی برخوردار هستم.” لولا اظهار داشت که تنها اوایل سال آینده تصمیم خود را خواهد گرفت، چند ماه قبل از انتخاباتی که قرار است در اکتبر 2022 برگزار شود.

ما باید کسی را داشته باشیم که می ایستد، ما باید در انتخابات پیروز شویم. و در عین حال، ما باید برزیل را بازسازی کنیم. او به نمایندگی از حزب کارگران خود گفت.

لولا 76 ساله نیز رئیس جمهور فعلی را هدف گرفت. او یک کپی ضعیف از ترامپ است. اما بولسونارو فکر نمی کند، او هیچ ایده ای ندارد. رئیس جمهور پیشین گفت، مدعی است که رهبر کنونی در حصول اطمینان از اینکه میراث سودمند دولت لولا تضمین شده است. “تخریب شد.”

نظرسنجی اخیر او را 27 امتیاز بالاتر از بولسونارو نشان می دهد، علیرغم اینکه نامزدی او به طور رسمی اعلام نشده است.

در سال 2010، لولا راه را برای دستیار خود، دیلما روسف، باز کرد. روسف در اقدامی که از سوی هوادارانش به عنوان کودتای پارلمانی توصیف شد، از قدرت برکنار شد. لولا پس از محکوم شدن به پولشویی و فساد، با وجود محکومیت نه سال و نیم، نزدیک به دو سال در زندان گذراند. او همچنین از شرکت در انتخابات ۲۰۱۸ منع شد.

تعدادی از قضات متعاقباً حکم دادند که پرونده علیه لولا غیرقانونی است و دادگاه عالی محکومیت های قبلی او را لغو کرد، به این معنی که او می تواند در سال 2022 با بولسونارو روبرو شود.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!