سیاستمداران مسن توانایی سیستم ایالات متحده را برای اجرا تهدید می کنند – RT World News

واشنگتن با کنگره‌ای که به طور فزاینده‌ای پیر و ناتوان می‌شود، در حال تبدیل شدن به یک ژرونتوکراسی است

در اکتبر 1984، رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، که در آن زمان فرمانده کل قوا 73 ساله بود، در دومین مناظره ریاست جمهوری علیه رقیب حزب دموکرات خود، والتر موندل شرکت کرد.

با توجه به اینکه او در آن زمان مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ بود، از رئیس‌جمهور درباره سن و آمادگی ذهنی‌اش برای تصدی پست توسط مجری سؤال شد و به طرز معروفی پاسخ داد: می‌خواهم بدانید که سن را نیز در این کمپین مطرح نمی‌کنم. من قصد ندارم برای اهداف سیاسی از جوانی و بی تجربگی حریفم سوء استفاده کنم.»

به گفته بنیاد ریگان، این حرف شوخ‌آمیز، نظرسنجی‌های او را افزایش داد و به تثبیت دوره دوم ریاست جمهوری او کمک کرد. همچنین به عادی سازی این واقعیت کمک کرد که یک رئیس جمهور آمریکا واقعاً می تواند یک فرد مسن باشد، البته، البته بعداً مشخص شد که رئیس جمهور ریگان در دوران ریاست جمهوری خود از بیماری آلزایمر رنج می برد.

دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور فعلی هر دو به ترتیب مسن ترین روسای جمهور تاریخ آمریکا بودند. در واقع، بایدن اولین رئیس‌جمهوری است که 80 سال سن دارد – و اخیراً اعلام کرد که در سال 2024 مجدداً انتخاب خواهد شد که در صورت پیروزی در این مناقصه، در زمان تکمیل دوره دوم ریاست‌جمهوری، او را 86 ساله خواهد کرد.


قانونگذاران برای محدود کردن اختیارات هسته ای رئیس جمهور آمریکا تلاش می کنند

با این حال، موضوع یک رئیس جمهور سالخورده و شاید دور از دسترس، صرفاً موضوع قوه مجریه دولت نبوده است. در واقع، آخرین کنگره تشکیل شده، کنگره 117، قدیمی ترین کنگره در تاریخ آمریکا با میانگین سنی 59 سال و نزدیک به یک چهارم بالای 70 سال بود. این کنگره توسط نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، که در زمان او 82 سال داشت رهبری می شد. در ژانویه 2023 دفتر را ترک کرد. 118 کنگره فعلی سومین کنگره قدیمی از سال 1789 با میانگین 58 سال سن است.

در حالی که کنگره 117 روند افزایش سهم اعضای بالای 70 سال را شکست، با این حال، کنگره 118 از میانگین سنی آمریکایی‌ها پیرتر است – میانگین سنی جمعیت کشور 38 سال است. از اولین عضو ژنرال Z کنگره، مکسول فراست، نماینده 26 ساله کنگره فلوریدا، که نوامبر گذشته کرسی خود را به دست آورد.

همه اینها سؤالاتی را در مورد اینکه آیا کنگره واقعاً می تواند مسائلی را که مربوط به آمریکایی های معمولی است، یعنی افراد در اوایل میانسالی و نسل های جوان تر، درک کند یا نه، ایجاد می کند. همچنین سؤالاتی وجود دارد که آیا باید محدودیت سنی برای حضور واقعی اعضا در کنگره وجود داشته باشد. به هر حال، بسیاری استدلال می کنند، اگر محدودیتی برای مشارکت جوانان و کودکان در سیاست وجود دارد، آیا نباید سقف سنی بالاتری نیز وجود داشته باشد؟

توسط خودی‌های کنگره، از جمله داروسازان، گزارش شده است که اگر مردم بدانند برای چند نفر از نمایندگان آنها دارو برای زوال عقل تجویز می‌شود، شگفت‌زده می‌شوند، که به این معنی است که آنها آشکارا قادر به انجام وظایف خود نیستند.


جهان با

نمونه دایان فاینشتاین سناتور 89 ساله کالیفرنیا برجسته است. او در طول ماه گذشته 58 رای را در سنا به دلیل بیماری و سن بالای خود از دست داده است. به دلیل ترکیب فعلی سنا، پرزیدنت بایدن نمی تواند هیچ قاضی فدرال را بدون حضور همه سناتورهای حزب دموکرات در کمیته قضایی از جمله فاینشتاین تایید کند که این امر عملکرد قوه قضاییه را به خطر می اندازد. او هیچ نشانه ای از زمان بازگشت خود ارائه نکرده است – اما اعلام کرده است که به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود.

رو خانا، نماینده کنگره کالیفرنیا در مورد این موضوع بحث کرد. او گفت در توییتر، “الان زمان [Senator Feinstein] استعفا دهد ما باید کشور را مقدم بر وفاداری شخصی قرار دهیم. در حالی که او یک عمر خدمت دولتی داشته است، بدیهی است که دیگر نمی تواند وظایف خود را انجام دهد. صحبت نکردن اعتبار ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم را تضعیف می کند.»

این نماینده کنگره در بیانیه‌ای رسمی با استناد به نظر اخیر یک قاضی فدرال تگزاس که توسط دونالد ترامپ منصوب شده بود، توضیح داد که یک داروی کلیدی سقط جنین را در ایالات متحده ممنوع کرده است. او گفت که حزبش باید در انتصاب قضات جدید برای بازگرداندن تعادل دادگاه ها سریع عمل کند و عدم حضور فاینشتاین حقوق شهروندی و سایر مسائل را به خطر می اندازد. همچنین یک نگرانی اخلاقی در مورد قاضی کلارنس توماس وجود دارد که نمی تواند باشد خطاب با احضاریه های کنگره چون فاینشتاین خارج است و برای صدور احضاریه به رای او نیاز است.

البته مقامات منتخب دیگری مانند برنی سندرز سناتور 81 ساله ورمونت نیز هستند که تیزبین هستند و به وضوح قادر به انجام وظایف خود هستند. او همچنین عمیقاً با نسل‌های جوان‌تر در ارتباط است و الهام‌بخش و حامی کلیدی بسیاری از اعضای جوان‌تر کنگره، از جمله نماینده کنگره، ماکسول فراست و دیگران بود. بنابراین ممنوعیت عمومی افراد مسن در مشاغل دولتی منصفانه نخواهد بود. اما واضح است که باید کاری انجام شود تا زمینه بازی برای نسل های جوان در ایالات متحده یکسان شود. مشارکت سیاسی منصفانه را برای آنها فراهم کرده و به جنگ سالاری آمریکا پایان دهد.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.