سوناک تصمیم می گیرد که 100٪ زنان آلت تناسلی ندارند – اخبار RT World

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از اینکه کایر استارمر، رهبر حزب کارگر قبلاً گفته بود که تنها 99.9 درصد از زنان اندام تناسلی مردانه ندارند، اعلام کرد که 100 درصد زنان آلت تناسلی ندارند.

هنگامی که اوایل این هفته توسط وب‌سایت راست‌گرای Conservative Home از او پرسیده شد که آیا او معتقد است که 100٪ زنان آلت تناسلی ندارند، سوناک پاسخ داد: “بله حتما.”

نخست وزیر حزب محافظه کار که سال گذشته پس از اقامت کوتاه لیز تراس در داونینگ استریت جانشین او شد، افزود که معتقد است که “شفقت و درک و بردباری” باید برای مردم حفظ شود “کسانی که به تغییر جنسیت فکر می کنند.”

به نظر می رسد سوالی که خطاب به سوناک مطرح شده به سوال مشابهی است که روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز از رقیب سیاسی خود، رهبر حزب کارگر، کیر استارمر، که گفته بود معتقد است که تنها 99.9 درصد از زنان مطرح کرده بود، است. “آلت تناسلی ندارم.”

اظهارات سوناک و استارمر به عنوان بخشی از یک بحث گسترده تر در مورد حقوق تراجنسیتی ها بیان می شود، که در سال های اخیر یک داستان فرعی در امور اجتماعی-سیاسی در بریتانیا و خارج از کشور است.


سیاستمدار انگلیسی از تعریف زن خودداری کرد (ویدئو)

اوایل این ماه گزارش شد که سوناک در حال بررسی تغییر تعریف جنسیت در قانون برای ایجاد بیشتر است “وضوح” از آنجایی که به فضاها و فعالیت‌های مختص زنان مربوط می‌شود – حرکتی که به نظر می‌رسد بر تعهد کمپین سال گذشته برای رسیدگی به حقوق زنان تأکید می‌کند.

یک بررسی توسط کمیسیون برابری و حقوق بشر (EHRC) در این ماه گفت که اصلاح زبان قانون برابری سال 2010 به طور خاص به “جنس بیولوژیکی” چیزی بود که شایسته بحث و بررسی بود.

این پیشنهاد به شدت توسط گروه حقوق بشر لیبرتی مورد انتقاد قرار گرفته است و گفته است که اظهارات سوناک در مورد این موضوع در “فرض های ترنس هراسی” و ابزاری برای سیاستمداران برای استفاده از زندگی تراجنسیتی ها بود “گرو در جنگ های فرهنگی.”

در همین حال، حزب کارگر موضع واحدی در مورد امور ترنس اتخاذ نکرده است. رزی دافیلد، نماینده مجلس از کانتربری گفت که احساس می‌کند اینطور است “دیستوپیایی” که استارمر نمی گوید که زنان نمی توانند آلت تناسلی داشته باشند. با این حال، آنجلا راینر، معاون رهبر حزب، روز پنجشنبه اظهار داشت که او معتقد است که تقویت فضاهای فقط زنانه نباید به قیمت حقوق تراجنسیتی تمام شود.

به نظر می رسد نه سوناک و نه استارمر در نظرات خود به افراد اینترسکس، که دارای یک بیماری نادر بیولوژیکی هستند که از طریق آن یک مرد یا یک زن می تواند با اندام های تناسلی متضاد به دنیا بیاید، خطاب نکرده باشند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: