لهستان واردات غلات اوکراین را “موقتا” ممنوع می کند – اخبار RT World

این اقدام در حالی انجام می شود که چندین کشور اروپای شرقی زنگ خطر ورود محصولات کشاورزی ارزان را به صدا در می آورند

لهستان الف را تحمیل کرده است ممنوعیت موقت در مورد محصولات کشاورزی و غذایی از اوکراین، با استناد به نیاز به حفاظت از بازارهای محلی در برابر “بی ثباتی” ناشی از جریان مداوم کالاهای ارزان است.

وزرای کشاورزی و توسعه لهستان موظف به صدور این موضوع شده اند اقدامات قانونی مرتبط برای محافظت از بازار کشاورزی لهستان در برابر بی ثباتی – از جمله ممنوعیت موقت واردات محصولات کشاورزی و غذایی از اوکراین. دولت روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد.

رهبر حزب حاکم قانون و عدالت (PiS)، یاروسلاو کاچینسکی، در اظهار نظر در مورد این تصمیم، تاکید کرد که این تصمیم به روابط بین ورشو و کی‌یف آسیبی نمی‌رساند، زیرا ورشو در حال حاضر اقدامات نامشخصی برای رسیدگی به نگرانی‌های لهستان انجام داده است.

ما دوستان و متحدان بی‌تغییر اوکراین هستیم و می‌مانیم… اما این وظیفه هر کشور، هر مقام و مقام خوب در هر صورت است که از منافع شهروندان خود محافظت کند.» کاچینسکی استدلال کرد.


اتحادیه اروپا غلات اوکراین را ممنوع کرد

لهستان یکی از حامیان اصلی کی یف در درگیری با روسیه است. با این حال، همراه با چندین کشور دیگر اروپای شرقی، در چند ماه گذشته با غلات اوکراینی و سایر محصولات کشاورزی پر شده است. جریان ورودی گلوگاه های لجستیکی ایجاد کرده و قیمت ها را به شدت کاهش داده است و به تولیدکنندگان داخلی آسیب می رساند.

این موضوع از تلاش های اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین ناشی می شود و بروکسل اجازه واردات بدون عوارض گمرکی از این کشور را می دهد. در حالی که این اقدام به عنوان راهی برای کمک به اوکراین برای دستیابی به مشتریان خود در خاورمیانه و آفریقا تبلیغ می شد، بسیاری از محصولات به اروپای شرقی ختم شده است.

ماه گذشته، نخست وزیران بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی خواستار اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد واردات محصولات کشاورزی اوکراین شدند و خواستار بازگرداندن تعرفه ها شدند. در اوایل آوریل، این کشورها همچنین از بروکسل خواستند تا محصولات انباشته شده اوکراین را از این کشور بازخرید کند “بشردوستانه” زمینه.

روز جمعه، اسلواکی همچنین فرآوری و فروش غلات اوکراینی را به دلیل کشف یک آفت کش خطرناک ممنوعه در اتحادیه اروپا در محموله 1500 تنی این محصول ممنوع کرد. این محدودیت ها تمام غلات با منشاء اوکراینی و همچنین آردهای تهیه شده از آن را که در حال حاضر در اسلواکی ذخیره می شود، شامل می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: