قانونگذاران آمریکایی خواستار تحقیق در مورد کمک نظامی به اسرائیل هستند – RT World News

گروهی از دموکرات‌های مترقی از رئیس‌جمهور جو بایدن می‌خواهند که سیاست آمریکا در قبال اسرائیل را تغییر دهد و دلیل آن تشدید خشونت‌ها است.

گروهی متشکل از 14 نفر از اعضای ارشد دموکرات کنگره ایالات متحده یک نامه باز نوشته اند حرف به پرزیدنت جو بایدن، و از او خواست تا حمایت پایدار واشنگتن از اسرائیل را دوباره بررسی کند. به طور خاص، این گروه خواستار تحقیق در مورد استفاده از سلاح های آمریکایی در خشونت علیه فلسطینی ها شد یا خیر، و برای اطمینان از اینکه وجوه مالیات دهندگان ایالات متحده از پروژه های شهرک سازی غیرقانونی حمایت نمی کنند.

این نامه سرگشاده روز پنجشنبه به رهبری سناتور برنی سندرز (I-VT) و نماینده جمال بومن (D-NY) منتشر شد و توسط 12 قانونگذار برجسته دیگر حزب دموکرات امضا شد. این گروه به جزئیات در مورد تنش های جاری در اسرائیل پرداخت.

نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان در سال 2023 بیش از 85 فلسطینی از جمله 16 کودک را کشته اند. حداقل 14 اسرائیلی از جمله دو کودک کشته شده اند. نامه خوانده شد افزایش خشونت پس از افزایش سال قبل صورت می گیرد مرگبارترین برای فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی از سال 2004 تاکنون و همچنین دیده است «قتل دو شهروند آمریکایی توسط ارتش اسرائیل» این گروه خاطرنشان کرد.

قانونگذاران همچنین اصلاحات بحث برانگیز قضایی که توسط دولت نتانیاهو انجام شده است را مورد انتقاد قرار دادند. این قانون که به عنوان تلاش برای تصاحب قدرت توسط نخست وزیر مورد انتقاد قرار گرفت، پس از هفته ها ناآرامی خشونت آمیز در کشور به حالت تعلیق درآمد.

مأموریت ضد دموکراتیک این دولت اسرائیل برای از بین بردن حاکمیت قانون، تهدیدی برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها است. این دولت علاوه بر سیاست‌های صراحتاً نفرت‌انگیز و ضد فلسطینی، در تلاش است تا قوه قضائیه مستقل اسرائیل را نابود کند. این اقدام حقوق همه شهروندان اسرائیل را به خطر می اندازد، امکان فساد بیشتر توسط نخست وزیران را فراهم می کند و راه را برای الحاق بیشتر سرزمین های فلسطینی باز می کند.

این گروه همچنین تاکید کرد که ادامه اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل و همچنین سیاست های شهرک سازی دولت این کشور، نه تنها “نقض قوانین بین المللی” بلکه با توصیه های مکرر واشنگتن در مورد این موضوعات حساس در تضاد است.


نتانیاهو - دشمنان اسرائیل «بهایی خواهند پرداخت».

کارشناسان حقوقی اسرائیل تصمیم دولت برای انتقال بیشتر اختیارات حکومتی در کرانه باختری اشغالی از ارتش به وزیر غیرنظامی، وزیر دارایی اسموتریچ را نوعی الحاق می دانند – اقدامی که دولت شما نسبت به آن هشدار داده است. نامه می خواند.

برای مقابله با این مسائل، قانونگذاران از بایدن خواستند تا “تغییر مکان” سیاست آمریکا در قبال اسرائیل یعنی این گروه از دولت خواست تا اطمینان حاصل شود که وجوه مالیات دهندگان ایالات متحده از پروژه های شهرک سازی غیرقانونی پشتیبانی نمی کند. و همچنین انجام تحقیقاتی در مورد استفاده از تسلیحات منشأ آمریکایی توسط ارتش اسرائیل برای تعیین اینکه آیا از آن استفاده شده است یا خیر. “نقض فاحش حقوق بشر را مرتکب یا حمایت می کند.”

قانونگذاران همچنین از بایدن خواستند سختگیرانه عمل کند “نظارت استفاده نهایی و ردیابی مالی” کمک های نظامی به کشور، از او می خواهد که با الف “طرح تفصیلی” در مورد چگونگی برنامه ریزی دقیق دولت برای دستیابی به چنین اهدافی.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: