سومین دوز تقویت کننده COVID-19 موثر در برابر Omicron: مطالعه انگلستان

سومین دوز تقویت کننده COVID-19 موثر در برابر Omicron: مطالعه انگلستان

به نظر می رسد یک سومین دوز افزایش ایمنی را در برابر نوع جدید تقویت می کند. (نمایندگی)

لندن:

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) روز جمعه اعلام کرد که سومین دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-19 70 تا 75 درصد از عفونت علامت‌دار نوع Omicron محافظت می‌کند.

در آخرین جلسه توجیهی فنی خود، آژانس گفت که دو دوز از هر دو واکسن Oxford/AstraZeneca – که در هند به عنوان Covishield تجویز می شود – و واکسن Pfizer/BioNtech “سطوح بسیار پایین تری” محافظت در برابر عفونت علامتی را در مقایسه با نوع دلتای غالب کووید ارائه می کنند. -19.

با این حال، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های 581 مورد Omicron، به نظر می‌رسد که سومین دوز افزایشی، ایمنی را در برابر نوع جدید تقویت می‌کند.

UKHSA گفت: «پیش‌بینی می‌شود که اگر روند کنونی بدون تغییر ادامه یابد، تا پایان ماه جاری در بریتانیا از یک میلیون عفونت فراتر خواهد رفت.»

“داده های اولیه نشان داد که اثربخشی در برابر نوع جدید به نظر می رسد به طور قابل توجهی در دوره اولیه پس از دوز تقویت کننده افزایش می یابد و حدود 70 تا 75 درصد محافظت در برابر عفونت علامتی ایجاد می کند. به دلیل ماهیت اولیه یافته ها، همه تخمین ها در معرض خطر قابل توجهی قرار دارند. عدم قطعیت و در معرض تغییر هستند.”

کارشناسان بهداشت مجدداً تأکید کردند که واکسن‌ها همچنان احتمالاً محافظت خوبی در برابر کووید شدید دارند که نیاز به درمان بیمارستانی دارد.

دکتر مری رمزی، رئیس ایمن سازی در UKHSA، گفت: “این تخمین های اولیه باید با احتیاط انجام شود، اما آنها نشان می دهند که چند ماه پس از تزریق دوم، خطر ابتلا به نوع Omicron در مقایسه با سویه دلتا بیشتر است.

ما انتظار داریم واکسن ها محافظت بالاتری در برابر عوارض جدی COVID-19 نشان دهند، بنابراین اگر هنوز دو دوز اول خود را مصرف نکرده اید، لطفاً فوراً یک قرار ملاقات رزرو کنید.»

او دستورالعمل فعلی کار از خانه را در صورت امکان، پوشیدن مداوم ماسک در مکان‌های شلوغ یا بسته، شستن مرتب دست‌ها و جداسازی و انجام آزمایشات در صورت احساس ناخوشی و در کاهش تأثیر کووید-19 بسیار مهم است.

این تجزیه و تحلیل علمی در حالی منتشر می شود که بریتانیا روز جمعه یک روز دیگر از آلودگی های روزانه بالای 58194 را ثبت کرد.