پورتال های سلامت برزیل توسط هکرها مورد حمله قرار گرفتند – RT World News

وب‌سایت‌های متعلق به وزارت بهداشت برزیل در اثر حمله باج‌افزاری که به سیستم‌هایی که جزئیات برنامه ایمن‌سازی این کشور و پورتالی را که برای صدور گواهی‌های دیجیتالی واکسیناسیون استفاده می‌شود را نیز در اختیار دارد، از بین رفته است.

وزارت بهداشت در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که یک “حادثه” در “ساعت های اولیه روز جمعه” داشته است “به طور موقت به خطر افتاده” برخی از سیستم ها، و افزود که پلیس فدرال و آژانس های امنیت ملی در حال بررسی هستند. این وزارتخانه تأیید کرد که سیستم ها هنوز در دسترس نیستند.


اسرائیل رئیس

مارسلو کیروگا، وزیر بهداشت، به خبرنگاران گفت که هیچ داده‌ای از بین نخواهد رفت و اصرار داشت که وزارت بهداشت همچنان تمام اطلاعاتی را که در طول هک برداشته، کپی و حذف شده است، در اختیار دارد. وی افزود که مسئولین این عمل مجرمانه خواهند بود “به طور مثال مجازات شد.”

بر اساس پیامی که توسط «گروه Lapsus$» در وب‌سایت منتشر شده است، که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت اما انگیزه‌ای ارائه نکرد، حدود 50 ترابایت داده از سیستم‌های وزارت بهداشت استخراج شده است. باج نامه حذف شده به مقامات گفته شده است “اگر می خواهید داده ها برگردانده شوند، با ما تماس بگیرید.” و شامل یک آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس ادعایی برای گروه است.

در میان داده‌هایی که تصور می‌شود گرفته شود، اطلاعات کاربر در پلتفرم ConectSUS است، برنامه‌ای که جزئیات واکسیناسیون و سایر اطلاعات حساس بهداشتی متعلق به برزیلی‌ها را ذخیره می‌کند. عدم دسترسی به این پورتال به این معنی است که گواهی واکسیناسیون کووید-19 صادر نمی شود.

این حمله دولت بولسونارو را مجبور کرده است تا برنامه‌های اجرای الزامات بهداشت عمومی جدید برای مسافرانی که به این کشور می‌روند را به عقب براند. قرار بود قوانین جدید از روز شنبه آغاز شود، اما دولت تأیید کرد که این قوانین یک هفته به تعویق می‌افتد زیرا اطلاعات واکسیناسیون آنلاین در دسترس نبود.

با این حال، فرم‌های ردیابی کووید-19 که باید در بدو ورود توسط مسافران خطوط هوایی تکمیل شود، هنوز در وب‌سایت تنظیم‌کننده سلامت ملی Anvisa موجود بود، که در حمله هدف قرار نگرفت.