زباله های ماسک صورت به دلیل کووید-19 9000 درصد افزایش یافت – مطالعه – اخبار RT World

تحقیقات جامع بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در 11 کشور نشان می‌دهد که همه‌گیری مداوم کروناویروس و دستورات مربوط به ماسک توسط دولت‌ها در سراسر جهان باعث “افزایش تصاعدی” آلودگی ماسک صورت شده است.

مطالعه اهانت آمیز تیمی از محققان دانشگاه پورتسموث روز پنجشنبه در مجله Nature Sustainability منتشر شد.

این گروه یک مطالعه جامع در مورد تجهیزات حفاظت فردی (PPE) انجام داد و یک “افزایش تصاعدی” در چنین بستری در میان اقدامات ضد کرونا. یافته‌های آن‌ها بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در ۱۱ کشور، از جمله استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، هلند، نیوزلند، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده با استفاده از اپلیکیشن جمع‌آوری زباله Litterati است.

ادامه مطلب


زباله های همه گیر «خارج از کنترل» به اقیانوس ها پرتاب شد - مطالعه

این تحقیق 14 ماه را در بر می گیرد و از ارقام سپتامبر 2019 به عنوان پایه استفاده می شود. زباله های مرتبط با کووید در مارس 2020 با سرعتی نگران کننده شروع به رشد کردند، زمانی که شیوع ویروس به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شد و دولت ها در سراسر جهان محدودیت های مختلفی از جمله پوشیدن اجباری ماسک صورت را اعمال کردند.

به طور کلی، این مطالعه تأثیری را نشان می‌دهد که قانون‌گذاری استفاده از اقلامی مانند ماسک می‌تواند روی پیدایش آن‌ها به عنوان زباله داشته باشد. ما متوجه شدیم که ماسک های زباله از مارس 2020 افزایش تصاعدی داشته اند که منجر به افزایش 84 برابری تا اکتبر 2020 شده است. دکتر کیرون رابرتز، محقق ارشد دانشگاه پورتسموث، گفت.

در میان کشورهای نمونه، بریتانیا نشان داده استبالاترین نسبت کلی ماسک، دستکش و دستمال مرطوب به عنوان بستر، با توجه به مطالعه به عنوان مثال، در ماه آگوست تا اکتبر 2020، ماسک ها بیش از 5٪ از کل زباله های تولید شده در آنجا را تشکیل می دهند و دستمال مرطوب و دستکش 1.5٪ دیگر را تشکیل می دهند.

افزایش تقریباً 9000 درصدی زباله های PPE به وضوح نشان دهنده اجبار استفاده از ماسک صورت است. “باید با کمپین های آموزشی برای محدود کردن انتشار آنها در محیط زیست همراه شود.” رابرتز افزود. به گفته محققان، در حالی که محدودیت های مرتبط با بیماری همه گیر، مانند محدود کردن سفرهای بین المللی، تأثیر مثبت جزئی بر محیط زیست داشته است، افزایش سرسام آور آلودگی PPE واقعاً نگران کننده شده است.

در آوریل 2020، به نظر می رسید که برخی از نکات مثبت کوچک در کاهش فعالیت انسانی ناشی از قرنطینه، با بهبود کیفیت هوا و کیفیت آب وجود دارد. کاهش فعالیت انسانی همچنین گزارش هایی از بازگشت حیوانات به شهرها و شهرها را نشان داد. رابرتز بیان کرد و افزود که ماسک ها نیز ظاهر شدند “جایی که قبلا نرفته بودند.”