سنای ایالت کالیفرنیا لایحه ممنوعیت تبعیض طبقاتی را تصویب کرد

سنای ایالت کالیفرنیا لایحه ممنوعیت تبعیض طبقاتی را تصویب کرد

سنای کالیفرنیا به ممنوعیت تبعیض طبقاتی در میان مناقشات رای مثبت داد.

کالیفرنیا:

در اقدامی تاریخی، مجلس سنای ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که تبعیض بر اساس طبقه را در این ایالت ممنوع می کند.

این لایحه – SB 403 که با 34 رای موافق به تصویب رسید، کالیفرنیا را به اولین ایالت ایالات متحده تبدیل می کند که در قوانین ضد تبعیض خود، کاست را به عنوان یک طبقه حفاظت شده اضافه می کند. مروجین این لایحه، که توسط آزمایشگاه برابری غیرانتفاعی رهبری می‌شود، گفتند که لایحه مشابهی در حال ارائه در مجلس نمایندگان ایالتی است، قبل از ارسال به فرماندار برای امضای قانون.

SB 403 که توسط سناتور کالیفرنیا عایشه وهاب معرفی شده است، کاست را به عنوان یک طبقه بندی محافظت شده به قانون موجود، قانون حقوق مدنی Unruh اضافه می کند، که مقرر می دارد همه مردم در ایالت کالیفرنیا از امکانات، مزایا، تسهیلات، امتیازات کامل و برابر برخوردار هستند. ، یا خدمات در همه موسسات تجاری.

SB 403 از کسانی که به دلیل تعصب و تعصب طبقاتی به طور سیستماتیک آسیب دیده اند، محافظت صریح ارائه می کند. همچنین عواقب قانونی محکمی برای کسانی که به دنبال اجتناب از مسئولیت یا عواقب ناشی از اجازه یا مشارکت در تبعیض طبقاتی و خشونت مبتنی بر کاست هستند، فراهم می کند.

این لایحه تاریخی تنها چند هفته پس از تصویب کمیته قضایی سنای کالیفرنیا به اتفاق آرا SB403 در ماه آوریل منتشر شد. همچنین به دنبال قانون تاریخی شورای شهر سیاتل مبنی بر ممنوعیت تبعیض طبقاتی در اوایل سال جاری و همچنین قطعنامه هایی برای تعیین طبقه به عنوان یک طبقه محافظت شده توسط حزب دموکرات کالیفرنیا، سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، اتحادیه کارگران الفبا، غول های فناوری مانند اپل و سیسکو و دیگران.

Kshama Sawant، عضو شورای سیاتل، که در سیاتل به عنوان اولین شهری که قانون تبعیض ضد کاست را تصویب کرد، نقش مهمی داشت، از تصویب SB 403 توسط سنای ایالت کالیفرنیا استقبال کرد.

ساوانت گفت: «پس از پیروزی تاریخی ما در سیاتل در ماه فوریه، سنای کالیفرنیا به ممنوعیت تبعیض طبقاتی رأی مثبت داد.

“این لایحه اکنون به مجلس می رود. فعالان ضد کاست، کارگران، اعضای اتحادیه، و دفتر شورای سوسیالیست من یک جنبش مبارزاتی برای پیروزی در سیاتل ایجاد کردند و حرکت ملی و حتی بین المللی را ایجاد کردند. همبستگی با همه مبارزه با ظلم تحت سرمایه داری!” او گفت.

“از طرف همه کالیفرنیایی‌های دالیت و افراد تحت ستم در سراسر جهان، ما خوشحالیم که سنای کالیفرنیا SB403 را از مجلس سنا تصویب کرد. این پیروزی ریشه در سال‌ها سازمان‌دهی فمینیستی دالیت دارد، و ما تازه شروع به کار کرده‌ایم. ثنموژی سونداراراجان، مدیر اجرایی آزمایشگاه برابری و نویسنده کتاب The Trauma of Caste، گفت: ایمن کردن دولت برای کل جامعه تحت ستم ما.

“ما می دانیم که با این لایحه سفری طولانی در پیش داریم، اما با این رای تاریخ ساز شدیم و مفتخریم که مشتاقانه منتظر همکاری با مجمع کالیفرنیا در مورد این لایحه تاریخی هستیم! آزمایشگاه برابری از همه شرکای کالیفرنیایی ها تشکر می کند. برای Caste Equity که خستگی ناپذیر تلاش کرد تا ما را به اینجا برساند.”

تانوجا گوپتا، دانشجوی حقوق، فعال و مدیر سابق برنامه مهندسی گوگل، گفت که پایان دادن به تبعیض طبقاتی به زودی دیگر یک انتخاب برای شرکت مستقر در کالیفرنیا مانند گوگل نخواهد بود، بلکه یک الزام قانونی برای وجود آن خواهد بود.

Deelip Mhaske، رئیس بنیاد For Human Horizon، سناتور ایالتی عایشه وهاب را برای ارائه این لایحه در سنای کالیفرنیا تبریک گفت. “این یک پیروزی برای قانون اساسی هند است که بر اساس اصل برابری دکتر BR Ambedkar تنظیم شده است.” محمد جواد، رئیس شورای مسلمانان سرخپوست آمریکایی، سنای کالیفرنیا را برای تصویب SB 403 ستایش کرد.

“این یک لحظه تاریخی برای جامعه دالیت است که نسل‌هاست علیه تبعیض‌های طبقاتی مبارزه کرده است. تصویب این لایحه پیامی قوی می‌فرستد که تبعیض طبقاتی در کالیفرنیا جایی ندارد. این لایحه حمایت بسیار مورد نیاز را برای افراد فراهم می‌کند. دالیت ها و دیگرانی که بر اساس کاست خود با تبعیض مواجه می شوند.”

ما از مجلس کالیفرنیا می‌خواهیم که این لایحه را بدون تأخیر تصویب کند و فرماندار نیوسام آن را امضا کند و به قانون تبدیل شود. همچنین از سایر ایالت‌ها و کنگره ایالات متحده می‌خواهیم که از کالیفرنیا در به رسمیت شناختن تبعیض طبقاتی به‌عنوان نوعی تبعیض پیروی کنند و گام‌هایی در جهت اتخاذ گام‌هایی بردارند. به آن رسیدگی کنید. رشید احمد، مدیر اجرایی IAMC، گفت: تبعیض بر اساس طبقه نقض حقوق بشر است و باید در هر کجا که وجود دارد ریشه کن شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)