رقیب اردوغان به روس‌ها هشدار داد – RT World News

کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه، مسکو را به گسترش “توطئه” متهم کرد.

کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه، تنها چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که در 14 ماه مه برگزار می شود، به روسیه نسبت به مداخله در امور این کشور هشدار داد.

“دوستان عزیز روسی” کیلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) روز پنجشنبه در توییتر خود به ترکی و روسی نوشت. “شما پشت مونتاژها، توطئه ها، دروغ های عمیق و نوارهایی هستید که دیروز در این کشور افشا شد.” او بدون ذکر جزئیات ادعا کرد.

اگر دوستی ما را پس از 15 ماه می می‌خواهید، دست خود را از دولت ترکیه بردارید. این سیاستمدار هشدار داد و افزود که او چنین است “هنوز طرفدار همکاری و دوستی” با روسیه

قلیچداراوغلو در حال حاضر پیش از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی، که از سال 2014 رهبری کشور را برعهده داشت و پیش از آن 11 سال نخست وزیر بود، در نظرسنجی است.


در انتخابات ترکیه کیست؟

اظهارات رهبر اپوزیسیون پس از آن بیان می شود که یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری، محرم اینجه، رئیس حزب میهن، روز پنجشنبه با ادعای یک نامزدی از رقابت کناره گیری کرد. “کمپین افترا” علیه او به راه افتاده بود. به گزارش رسانه های ترکیه، اینجه تصمیم خود را پس از افشای ویدیویی در فضای مجازی اعلام کرد که ظاهراً او را در رابطه خارج از ازدواج و سوار شدن بر خودروهای گران قیمت نشان می دهد.

“این کار گروه تروریستی گولنیست” اینس با اشاره به حامیان روحانی تبعیدی فتح الله گولن که در آمریکا اقامت دارد، گفت.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره انتخابات آتی ترکیه در ماه گذشته گفت که مسکو “هرگز در امور داخلی دخالت نمی کند” از کشورهای دیگر آنکارا خریدار گاز و تسلیحات روسیه و همچنین یک مکان محبوب برای تعطیلات در میان گردشگران روسی است. دو کشور روابط اقتصادی نزدیکی دارند و پروژه های مشترک متعددی از جمله در زمینه انرژی هسته ای دارند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: