ایالات متحده پس از خشونت در مورد دستگیری عمران خان

نظارت دقیق بر وضعیت: ایالات متحده پس از خشونت در مورد دستگیری عمران خان

خشونت در سراسر پاکستان بلافاصله پس از دستگیری عمران خان به دلیل فساد در 9 می آغاز شد.

واشنگتن:

دولت بایدن روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده به نظارت بر وضعیت پاکستان ادامه خواهد داد و اظهار داشت که موضعی در مورد یک یا آن نامزد ندارد.

ما همچنان وضعیت پاکستان را از نزدیک رصد می‌کنیم و همانطور که ایالات متحده قبلاً گفته است، ما موضعی در مورد یک نامزد یا یک حزب سیاسی در مقابل دیگری نداریم. آنچه منافع ما یک پاکستان امن و امن و مرفه است. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: به نفع روابط ایالات متحده و پاکستان، و ما خواستار احترام به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون در سراسر جهان هستیم.

او گفت که ایالات متحده نه تنها در پاکستان، بلکه از آنجایی که به هیچ سیستم دولتی در سراسر جهان مربوط می شود، نامزد یا حزب سیاسی مطلوبی ندارد. یک پاکستان دموکراتیک مرفه و قوی برای منافع ایالات متحده حیاتی است. پاتل گفت: “در برخی از این زمینه ها، مانند آزادی مطبوعات، حقوق بشر، مواردی از این قبیل، ما به طور مداوم این موضوعات را با همتایان خود نه تنها در پاکستان بلکه در کشورهای دیگری که در آنها چشم اندازی برای ارائه داریم، مطرح کرده ایم.” در پاسخ به یک سوال

پاتل گفت که ایالات متحده به دنبال ادامه تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور با همکاری در زمینه های امنیت، انرژی های تجدیدپذیر، بحران آب و هوا و افزایش تجارت کشاورزی است. منظور ما از یک پاکستان قوی، مرفه و دموکراتیک که برای منافع ایالات متحده حیاتی است، همین است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)